شناسهٔ خبر: 68471820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد؛

ضرورت تبیین سیره پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی ملموس در جامعه

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبیین سیره پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی ملموس و قابل ادراک در جامعه ضرورت مهم فرهنگی و اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) در سخنانی اظهار کرد: دین اسلام، قرآن و ارزنده‌ترین ارزش‌ها را به انسان هدیه کرده است، وجود پیامبر اعظم (ص) نیز یکی از نعمت‌های خداوند برای هدایت انسان‌ها است.

وی ترویج سیره پیامبر (ص) را عامل مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی برشمرد و افزود: متأسفانه آموزه‌هایی که پیامبر برای انسان‌ها آورده برای بسیاری از جوامع ناشناخته مانده و از آن اطلاعی ندارند لذا امروز وظیفه ما است که با استفاده از ابزارهای مختلف، ابعاد شخصیتی، وجودی، اخلاقی و آموزه‌های آن حضرت را با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه فرهنگ و هنر به جهانیان معرفی کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تعبیر به «رحمت للعالمین» در آیه قرآن آن چنان مفهوم وسیعی دارد که تمام انسان‌ها را در تمام اعصار و قرون شامل می‌شود و به همین خاطر آیه مذکور را اشاره و نشانه‌ای بر خاتمیت پیامبر اسلام می‌دانند، چرا که وجودش برای همه انسان‌ها حتی آیندگان تا پایان جهان رحمت و رهبر و پیشوا و مقتدا است.

سیره پیامبر اکرم (ص) نماد گسترش عدالت اجتماعی

حجت‌الاسلام جعفرزاده سیره حضرت پیامبر اکرم (ص) را نماد ظلم‌ستیزی و گسترش عدالت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: خاتم انبیا حضرت محمد رسول الله (ص) به‌عنوان آخرین فرستاده الهی حق بسیار بزرگی بر جامعه بشری دارند و با یک تحلیل عقلی، منطقی و نقد منصفانه به زندگانی پیامبر (ص) و آورده‌های وحی به این نتیجه می‌رسیم که دین مقدس اسلام و پیامبر عظیم‌الشان ارزنده‌ترین ارزش‌ها را به انسان هدیه دادند که بالاترین آنها قرآن کریم است.

وی ترویج سیره پیامبر (ص) را عامل مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی برشمرد و افزود: متأسفانه آموزه‌هایی که پیامبر برای انسان‌ها آورده برای بسیاری از جوامع ناشناخته مانده و از آن اطلاعی ندارند لذا امروز وظیفه ما است که با استفاده از ابزارهای مختلف، ابعاد شخصیتی، وجودی، اخلاقی و آموزه‌های آن حضرت را با استفاده از ابزارهای مختلف به‌ویژه فرهنگ و هنر به جهانیان معرفی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به جهاد تبیین در سیره پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه تبلیغ فرامین الهی آن چنان با اخلاق نیک با مردم به مدارا و مهربانی رفتار می‌کرد که همه را مجذوب خود ساخته بود و طوایف و قبایل مختلف که همه دشمن یکدیگر بودند به گرد او جمع شدند.

اجتماع حسینیان آذری زبان کشور در حرم مطهر رضوی

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینیان اردبیل در حرم مطهر رضوی تصریح‌کرد: در روز دوشنبه ۱۲ شهریور ساعت ۲۳ شب اجتماع حسینیان اردبیل در صحن قدس رضوی و در روز سه شنبه ۱۳ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ اجتماع حسینیان آذری زبان استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی همراه با برنامه‌های سخنرانی، مداحی و زنجیر زنی به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

نظر شما