شناسهٔ خبر: 68471753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر هوشمندسازی سامانه مالی شهرداری اصفهان:

مدیران ارشد باید از قابلیت‌های سیستم‌های هوشمند آگاه شوند

مدیر هوشمندسازی سامانه مالی و رئیس اسبق اداره تدارکات شهرداری اصفهان گفت: حتی اگر بهترین سیستم‌های هوشمند نیز ایجاد شود، چنانچه مدیران ارشد از وجود و قابلیت‌های این سیستم‌ها آگاه نباشند و نتوانند از آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی استفاده کنند، اثرگذاری آن‌ها به حد مطلوب نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قدرت‌الله تاج‌الدین امروز _یکشنبه یازدهم شهریور_ در حاشیه جلسه کارگاه آموزشی مدیریت یکپارچه‌سازی در حوزه مدیریت شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروز جلسه بسیار خوبی داشتیم، اما ضرورت حضور مدیران ارشد در این جلسات بسیار محسوس است؛ اگر مدیران ارشد حضور داشتند و مباحث مطرح‌شده را می‌شنیدند، تأثیرگذاری تصمیمات به مراتب بیشتر می‌شد و احتمالاً حمایت‌های بیشتری از پروژه به‌عمل می‌آمد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۶، برنامه‌ای برای پیاده‌سازی سیستم‌های جامع در سازمان‌ها صادر شد که شامل یکسان‌سازی کدینگ و نرم‌افزارهای مورد استفاده بود، افزود: این پروژه با وجود مشکلاتی به نتیجه رسید، اما به دلیل تغییر مدیران ارشد و عدم آشنایی آن‌ها با قابلیت‌های سیستم، پروژه به نتیجه مطلوب نرسید و با شکست روبه‌رو شد.

مدیر هوشمند سازی سامانه مالی و رئیس اسبق اداره تدارکات شهرداری اصفهان گفت: حتی اگر بهترین سیستم‌ها نیز ایجاد شود، اگر مدیران ارشد از وجود و قابلیت‌های این سیستم‌ها آگاه نباشند و نتوانند از آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی استفاده کنند، اثرگذاری آن سیستم‌ها به حد مطلوب نخواهد رسید.

تاج‌الدین با بیان اینکه اگر پروژه هوشمندسازی به‌درستی اجرا شود، می‌تواند تصمیمات مؤثری برای شهر و حتی کشور داشته باشد، ادامه داد: این پروژه می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای دیگر نهادها و سیستم‌های شهرداری به کار رود و نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

لزوم یکپارچه‌سازی برای جلوگیری از هدر رفت منابع و نقض حقوق

مسعود احمدی، کارشناس مسئول اداره رفاه شهرداری و اصفهان کارت نیز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، به‌ویژه در زمینه مکانیزاسیون ادارات و سازمان‌ها، یکی از اهداف اصلی بهینه‌سازی فرایندها است.

وی افزود: بدون یکپارچه‌سازی، از منابع به‌طور کامل استفاده نمی‌شود و ممکن است کارهای تکراری و جداگانه موجب هدر رفت منابع و نقض حقوق شهروندان و ذی‌نفعان شود.

کارشناس مسئول اداره رفاه شهرداری و اصفهان کارت تصریح کرد: هدف اصلی این جلسه بررسی چالش‌های موجود در زمینه یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و یافتن راهکارهای مناسب برای رفع موانع است که امیدواریم بتوانیم سیستم‌های مالی و منابع انسانی موجود را به‌صورت یکپارچه درآوریم و به بهبود عملکرد و استفاده بهینه از منابع دست یابیم.‌

نظر شما