شناسهٔ خبر: 68471091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روسیه: حمله گسترده پهپادی اوکراین به پالایشگاه و نیروگاه‌های مسکو و منطقه «تور» آسیب وارد کرد

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد اوکراین موجی از حملات پهپادی را به پالایشگاه‌های نفت و نیروگاه‌های برق در منطقه مسکو و همسایه آن منطقه تور انجام داده و این حملات منجر به آتش‌سوزی‌هایی شده است، در حالی‌که ده‌ها پهپاد در دیگر نقاط کشور منهدم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  روسیه روز یکشنبه اعلام کرد اوکراین موجی از حملات پهپادی را به پالایشگاه‌های نفت و نیروگاه‌های برق در منطقه مسکو و همسایه آن منطقه تور انجام داده و این حملات منجر به آتش‌سوزی‌هایی شده است، در حالی‌که ده‌ها پهپاد در دیگر نقاط کشور منهدم شدند.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، بقایای پهپادها موجب آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت مسکو و نیروگاه برق «کوناکوو» در منطقه تور، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی در مرکز روسیه، شده است.

وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام مدعی شد که واحدهای پدافند هوایی این کشور ۱۵۸ پهپاد را که اوکراین در طول شب به پرواز درآورده بود، از جمله نه پهپاد را بر فراز مسکو و منطقه اطراف آن، منهدم کرده‌اند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، گفت که چند پهپاد، پالایشگاه مسکو را هدف قرار داده و آتش‌سوزی در «یک اتاق فنی جداگانه» در این کارخانه در حال خاموش شدن است.

خبرگزاری تاس روسیه، به نقل از مقامات آتش‌نشانی، گزارش داد که این آتش‌سوزی شدید و پیچیده بوده و ممکن است نیاز به واحدهای امداد اضافی داشته باشد.

پالایشگاه واقع در جنوب‌شرقی پایتخت روسیه متعلق به شرکت «گازپروم نفت» شاخه نفتی غول گاز روسی گازپروم، است. گازپروم نفت از اظهار نظر خودداری کرد.

کانال خبری تلگرام «بازا»، که به سرویس‌های امنیتی روسیه نزدیک است، گزارش داد که انفجارهای بلندی در نزدیکی نیروگاه برق کوناکوو شنیده شده است.

ایگور رودنیا، فرماندار تور، گفت که در شهر کوناکوو آتش‌سوزی رخ داده است، اما تامین برق و گاز قطع نشده است. او نگفت که چه چیزی در حال سوختن بوده است.

میکائیل شووالوف، رئیس منطقه شهری کاشیرا، در تلگرام گفت اوکراین همچنین سعی داشت نیروگاه برق کاشیرا در منطقه مسکو را با سه پهپاد هدف قرار دهد. او گفت که در نتیجه این حمله هیچ آتش‌سوزی، خسارت یا تلفاتی ایجاد نشد.

وزارت دفاع روسیه گفت ۴۶ پهپاد بر فراز منطقه مرزی کورسک، ۳۴ پهپاد بر فراز بریانسک، ۲۸ پهپاد بر فراز وورونژ و ۱۴ پهپاد بر فراز مناطق بلگورود منهدم شدند. چند پهپاد دیگر نیز بر فراز کالوگا، لیپتسک، ریازان و تعدادی دیگر از مناطق روسیه سرنگون شدند.

طبق اطلاعات اولیه، هیچ تلفات جانی در نتیجه این حملات گزارش نشده است. روسیه به‌ندرت میزان کامل خسارت‌های وارد شده توسط حملات هوایی اوکراین را فاش می‌کند.

رویترز نتوانست به طور مستقل این گزارش‌ها را تأیید کند. اوکراین نیز تاکنون واکنش رسمی نشان نداده است.

 

کی‌یف در حال تلاش برای جلب موافقت ایالات متحده برای استفاده از تسلیحات تأمین شده توسط متحدان برای حمله به عمق خاک روسیه است.

 

با رشد سریع صنعت پهپادهای داخلی، کی‌یف حملات خود را به روسیه افزایش داده و زیرساخت‌های انرژی، نظامی و حمل‌ونقل را که برای تلاش‌های جنگی مسکو حیاتی هستند، هدف قرار داده است.

 

با این حال، کی‌یف می‌گوید که باید مجاز به استفاده از تسلیحات قوی‌تر تأمین‌شده توسط غرب برای وارد کردن خسارت‌های بیشتر در داخل روسیه و تضعیف توانایی‌های مسکو برای ادامه حملات به اوکراین، که در تاریخ بهمن ۱۴۰۰ به آن حمله کرد، باشد.

 

مقامات ارشد اوکراینی هفته گذشته در واشنگتن بودند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که از ایالات متحده درخواست کرده است تا به اوکراین قابلیت‌هایی برای «حفاظت واقعی و کامل» از کشور بدهد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما