شناسهٔ خبر: 68467975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان به ۳.۸۱ درصد ارتقا یافت

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ در سال‌های اخیر با اقدامات مطلوب انجام شده به ۳.۸۱ درصد ارتقا یافت.

صاحب‌خبر -

منصور بیجار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران نقش مهمی در توسعه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان داشته است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت و تکمیل ۱۷۹ مدرسه شبانه روزی و هنرستان در مجموع با زیربنای ۴۶ هزار و ۸۹۲ متر مربع و ساخت و تکمیل ۱۳ سالن ورزشی، کتابخانه و سالن غذاخوری با زیربنای هشت هزار و ۶۴۷ متر مربع از دیگر اقدامات شاخص این مدت برای ارتقای فضاهای آموزشی در استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت ایمنی فضاهای آموزشی برای مقابله با بلایای طبیعی گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه استان در سال‌های اخیر استاندارد سازی شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۳۴۸ کلاس درس در قالب ۲۵۹ پروژه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

بیجار با بیان اینکه امروز جامعه نیاز به گسترش رشته های مهارتی دارد که این مهم باید از سوی اولیا به عنوان شرکای آموزش و پرورش و مسوولان حوزه ستادی و برون سازمانی مورد توجه قرار گیرد، افزود: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

نظر شما