شناسهٔ خبر: 68467279 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دسر شیره انگور؛ یک دسر خوشمزه و مقوی

دسر شیره انگور یکی ازا نواع دسرهای ایرانی است که به دلیل نداشتن شکر در ترکیباتش و داشتن شیرین‌کننده طبیعی مانند شیره انگور بسیار سالم و مقوی است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرارو: دسر شیره انگور یکی ازا نواع دسرهای ایرانی است که به دلیل نداشتن شکر در ترکیباتش و داشتن شیرین‌کننده طبیعی مانند شیره انگور بسیار سالم و مقوی است.

 

دسر شیره انگور؛ یک دسر خوشمزه و مقوی

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند که معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و یک عصرانه دلنشین در کنار چای و قهوه به شمار می‌روند. دسر‌ها در طعم‌های گوناگونی مانند دسر وانیلی، میوه‌ای، زعفرانی، شکلاتی و... تهیه می‌شوند و هر کدام طرفدارن ویژه خود را دارند. دسر شیره انگور یکی از انواع دسر‌های سنتی است که از ترکیب شیره انگور با آب و آرد تهیه می‌شود و یک دسر بسیار مقوی، خون‌ساز و رژیمی است و برای افرادی که دیابت دارند یا منع مصرف شکر دارند، بسیار مناسب است. اگر دوست دارید این دسر خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه دسر شیره انگور همراه ما باشید.

مواد لازم

شیره انگور: ۱ لیوان

آب: ۳ لیوان

آرد گندم: ۱ لیوان

کره: ۱۰۰ گرم

پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

دسر شیره انگور؛ یک دسر خوشمزه و مقوی

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه، ابتدا شیره انگور و سه لیوان آب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آرد را کم کم به آن اضافه کنید. حالا مواد را هم بزنید تا آرد با شیره انگور و آب کاملا مخلوط شود. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مواد را مدام هم بزنید تا کم کم به غلظت برسد. وقتی مواد غلیظ شد، کره را اضافه کنید و دوباره مواد دسر را هم بزنید تا شروع به حباب زدن کند، سپس اجاق گاز را خاموش کنید و مایه دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و صبر کنید تا دسر خنک شود، سپس روی دسر را با پودر پسته تزیین کنید، نوش جان.

نکته مهم

شیره انگور یا دوشاب یک ماده شیرین و غلیظ است که معمولا از انگور‌های شیرین تهیه می‌شود. شیره انگور طبع گرمی دارد و مصرف آن در پاییز و زمستان بسیار توصیه می‌شود. این ماده مغذی سرشار از ویتامین‌های گروه C، B، A و مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم است. شیره انگور همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. شیره انگور مرغوب باید طعم شیرین انگور را داشته باشد و شیرینی غیر طبیعی نشان دهنده نامرغوب بودن شیره است. همچنین شیره انگور مرغوب باید غلیظ باشد. شیره انگور‌های سنتی معمولا تیره رنگ هستند؛ زیرا با حرارت مستقیم تهیه می‌شوند. در مقابل بعضی از شیره‌ها مثل شیره انگور ملایر قهوه‌ای روشن هستند؛ بنابراین رنگ شیره انگور برای تشخیص مرغوب بودن آن ملاک مناسبی نیست. شیره انگور مرغوب نباید طعم پوسیدگی انگور یا ترشیدگی داشته باشند. سعی کنید شیره انگور را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما