شناسهٔ خبر: 68466987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شست‌و‌شوی ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان همدان شست‌و‌شوی ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شست‌و‌شوی ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب استان همدان در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

 فرهاد بختیاری‌فر گفت: شست و شوی شبکه فاضلاب با هدف بالا بردن عمر مفید و کارایی بهتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، انجام می‌شود و در این راستا از ابتدای سال ۶۰۰ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب استان همدان، شست و شو شده است. 

او تصریح کرد: شست و شوی شبکه جمع آوری فاضلاب عبارت است از لایروبی، تخلیه لجن و رسوبات، تمیز کردن و شست و شوی خطوط و منهول‌ها با وسایل، ماشین‌آلات و تجهیزاتی از قبیل واترجت و انتقال مواد خارج شده از شبکه به خارج از شهر به گونه‌ای که کمترین آسیبی برای سلامت عمومی جامعه و محیط زیست نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه با توجه به وجود مواد معلق در شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، امکان ته نشینی این مواد در مجاری ها، لوله‌های شبکه و منهول‌ها بسیار زیاد است، گفت: باتوجه به این موارد، شست و شوی شبکه فاضلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

فرهاد بختیاری‌فر افزود: جلوگیری از رسوب‌گذاری و گرفتگی شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و جلوگیری از ایجاد شرایط بی‌هوازی و پیشگیری از انتشار بوی نامطبوع، از دلایل مهم شست و شوی شبکه فاضلاب است.

نظر شما