شناسهٔ خبر: 68466614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی: به واگذاری امور به بخش خصوصی اعتقاد دارم

تهران- ایرنا- وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در واگذاری امور به بخش خصوصی باور عمیق و اقتصادی دارم و گفت: اقتصاد پویا و سالم هم بر این روش تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه در دیدار نمایندگان اتحادیه دامداران سراسر کشور، تحقق امنیت غذایی را در چینش نظام‌مند همه اجزا و کارکرد هماهنگ و منتهی به نتیجه‌ ارکان تولید، بازار، صادرات، مصرف، سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت دانست و بخش خصوصی را مولفه ارزشمند تامین امنیت غذایی نام برد.

وزیر جهاد کشاورزی خواست دولت و دستگاه اجرایی را فراتر از این دانست و اظهار داشت: در همکاری با بخش خصوصی، مشارکت در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی این بخش هم مدنظر است و در صورت تحقق خواست وزارت جهادکشاورزی در ایجاد ظرفیت مناسب و ایفای تعهدات از جانب بخش خصوصی؛ آمادگی هر نوع همکاری برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی وجود دارد.

وی در تشریح رابطه دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: ساختار اجرایی و نظارتی وزارت جهادکشاورزی آمادگی مشارکت در انجام وظایف تعریف شده با بخش خصوصی را دارد و در مقابل مدیریت کلان کشاورزی انتظار ایفای نقش صحیح و مدبرانه را از جانب بخش خصوصی در جهت خدمت‌رسانی پیوسته به مردم را حق قانونی خود در این همکاری و مشارکت می‌داند.

در ابتدای این دیدار، جمعی از مدیران و نمایندگان اتحادیه‌های دامدارای سراسر کشور نظرات و مباحث خود را پیرامون تامین نهاده، خرید قراردادی گوشت قرمز، تعیین قیمت شیر و تعاملات با کارخانجات شیر و صادرات و واردات پروتئین دامی مطرح کردند.

نظر شما