شناسهٔ خبر: 68465956 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وداع با شهید غزل در تالار وحدت/ بهمنی از تهران به زادگاهش رفت

مراسم تشیع «محمدعلی بهمنی»، شاعر و ترانه‌سرای معاصر با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس،  مراسم تشیع «محمدعلی بهمنی»، شاعر و ترانه‌سرای معاصر با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد. 

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی ارشاد، علی موسوی گرمارودی، سهیل محمودی، مصطفی رحماندوست، امید مهدی‌نژاد، رضا اسماعیلی، اندیشه فولادوند، صابر قدیمی، شهره سلطانی، سمانه نایینی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب، هادی آرزم، ایرج رحمان‌پور، محمدرضا سهرابی‌نژاد، علیرضا قزوه، حامد عسگری، میلاد عرفان‌پور، ناصر فیض، علی داوودی و عباس حسین‌نژاد، حمیدرضا نوربخش، حمید نیلی احمدآبادی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی، علی‌محمد مودب، سید محمد هاشمی از جمله شخصیت‌ها و چهره‌های فرهنگی و هنری حاضر در این مراسم بودند. 

در ابتدای این مراسم پیام، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت درگذشت مرحوم بهمنی قرائت شد و حسین علی‌شاپور قطعاتی از این شاعر را اجرا کرد و سپس، بهروز رضوی گوینده مطرح رادیو و سینما در سخنانی به بیان ابعاد وجودی بهمنی پرداخت و گفت: یکی از بارزترین وجوه شخصیتی بهمنی مردم‎داری اوست. او همواره با مردم بود و از مردم می‌گفت و لحظه‌ای از مردم جدا نبود بخاطر همین شعر او از مردم بود.

این گوینده مطرح رادیو و سینما عنوان کرد: بهمنی از جوانی و نوجوانی شاعر بود و آثار او همواره مورد توجه اهل ادب بود و هست. بهمنی از پدیده‌هایی در شعر بود که لحظه‌ی از مردم جدا نبود و همواره از مردم بود و می‌گفت و زبان‌حال مردم بود.

رضوی با تاکید براینکه محدعلی بهمنی به سرزمین‌اش تعلق داشت و آن را دوست داشت، افزود: من برای ایشان غفران الهی و برای فرزندان ایشان آرام را مسئله دارم و آرزوی موفقیت دارم.

در ادامه این مراسم هومن بختیاری موسیقی‌دان مطرح کشور، غزل «او سرسپرده می‌خواست، من دل سپرده بودم» خواند.

در بخش دیگری از این مراسم محمد سلمانی با اشاره به اینکه از سال ۶۴ با بهمنی دوستی دارد، گفت: در این سال‌ها از او بسیار آموختم اما در اجرا ضعیف بودم نتوانستم مانند بهمنی باشم. در طول تاریخ ادبیات با دو گونه شاعر مواجه هستیم. یکی که دور خود دیوار کشیدند اما بهمنی برای همه جا داشت.

این شاعر با اشاره به اینکه تمام تلاش بهمنی آشتی دادن گروه‌های مختلف شعری بود، گفت: کسی را ندیدم که از بهمنی ناراحت باشد و بخواهد از او فاصله بگیرد.

علی جهان‌دار خواننده نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به دوستی صمیمی او با بهمنی، گفت: محمدعلی بهمنی در جمع شعرا مشخص بود. اشعار او و حسین منزوی از ابتدا قوی و تأثیرگذار بود.

سپس، غزل بهمنی با اشاره به اینکه در جمع دوستداران پدر واژگان الکن هستند، گفت: مهربانی رسالت پدر بود. ما که با او زیسته‌ایم دیدیم که او همه شعرهایش را زیسته بود. همیشه صادق بود و ۸۲ سال با کودک درونش زیست.

دختر غزل‌سرای پیشکسوت با تاکید بر اینکه بهمنی همواره با زبان محبت سخن گفت، ادامه داد: او توانست برای شعر و فرهنگ ایران زمین مؤثر باشد. میراث او شعرهایی است که بر جان مردم نشسته است. خوشحالیم که تا شعر است، زنده است هنوز و غزل فکر می‌کند.

وی افزود: در وجود پدر بدی رنگی نداشت. اما اگر کسی از پدر رنجیده بر ما ببخشاید.

پس از این مراسم وداع با محمدعلی بهمنی در تهران، پیکر او به بندرعباس منتقل می‌شود تا روز سه‌شنبه، سیزدهم شهریور در خانه ابدی‌اش در فرهنگسرای آوینی بندرعباس آرام بگیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما