شناسهٔ خبر: 68464746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان مطرح کرد:

افزایش ۱۶ برابری اعتبار مدرسه‌سازی توسط خیران/ اشاعه هنرستان‌سازی از استان اصفهان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مدرسه سازی در سال ۱۴۰۰ بر عهده خیرین بوده است بوده که این رقم در جشنواره خیرین امسال به ۴ هزار میلیارد تومان رسید و ما قدردان خیرین خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رمضانی صبح امروز _ یکشنبه یازدهم شهریور_ در نشست شورای اداری شهرستان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان جز پنج استان مسئله دار در حوزه تأمین نیروی انسانی بود که در سه سال اخیر با حمایت دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد و بسیاری از تهدیدات تبدیل به فرصت شد.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیر جذب نیروی انسانی برای این نهاد دانشگاه فرهنگیان است، گفت: دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۰ با ۲۵ هزار دانشجو شروع به کار کرد و قرار بود هر سال ۵ هزار دانشجو معلم به خیل عظیم دانشجو معلمان افزوده شود اما این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۳۴۰۰ نفر رسید و از آن پس بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب بر اجرایی شدن سند تحول، دانشگاه فرهنگیان دوباره تقویت شد و در سال ۱۴۰۳ به آمار ۳۰ هزار نفر بازگشت.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان با بیان اینکه در طول سه سال دولت انقلابی و با ذهنیت وزرای انقلابی دولت سیزدهم جذب مناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اتفاق افتاد، تصریح کرد: در کل کشور ۲۰۰ هزار نفر، در استان اصفهان حدود ۲۰ هزار نفر و در شهرستان اصفهان حدود ۶ هزار نفر جذب شدند که یکی از دغدغه‌های ما در آموزش و پرورش رفع شد؛ همچنین در بحث استخدام نیروهای خرید خدمات هم اتفاقات خوبی رقم زده شد.

وی با یادآوری تهدیداتی از سوی دشمن که با هدایت مقام معظم رهبری تبدیل به فرصت شد، گفت: در حوزه دانش آموزی و جوانان با عنایت شهید رئیسی اردوهای راهیان پیشرفت برگزار شد و دستاوردهای شایانی را برای ما به ارمغان آورد تا جایی که دانش آموزان نیز به این موضوع اذعان داشتند.

رمضانی ادامه داد: مدیریت خوبی در قالب پروژه‌های مهر انجام شد که برآیند آن بازگشایی مدارس بود و یکی از پروژه‌های عظیمی است که در سال با آن روبرو می‌شویم و امید است با هم افزایی دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی در این حوزه توفیقات خوبی را کسب کنیم.

وی در ادامه از مشارکت خیرین مدرسه ساز در توسعه و نوسازی مدارس تقدیر کرد و گفت: اشاعه هنرستان سازی از استان اصفهان رخ داد و خیرین متعهد به ساخت ۳۲ هنرستان جدید شدند که بیش از ۵۰ درصد آن در دست اقدام است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مدرسه سازی در سال ۱۴۰۰ بر عهده خیرین بوده است بوده که این رقم در جشنواره خیرین امسال به ۴ هزار میلیارد تومان رسید و ما قدردان خیرین خواهیم بود.

وی در پایان به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۰ هزار کلاس درس در استان اصفهان با مشارکت گروه‌های جهادی، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی بهسازی و شاداب سازی شدند.

نظر شما