شناسهٔ خبر: 68464473 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جزئیات هزینه 50 هزار میلیارد تومانی برای این ساختمان‌ها در تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اقتصادنیوز: مشاور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: ایمن سازی ساختمان‌ها در حال حاضر بدون هزینه ارزیابی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی تسنیمی در برنامه شبکه تهران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های مسکونی در کشور براساس آیین نامه‌های گذشته طراحی و ساخته شده‌اند گفت: ساختمان‌های مسکونی در استان  تهران در فضای نو قرار نگرفته‌اند و بسیاری از آنها براساس شیوه نامه های قدیمی طراحی شده‌اند.

مشاور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: بسیاری از ساختمان‌هایی که افراد در آنها ساکن هستند برای گذشته‌های دور است و اگر ساختمانی هم امروز ساخته شود براساس آیین نامه‌های امروز احداث می‌شود نیاز است که این جریان ادامه پیدا کند و ساختمان‌ها باید براساس استاندارد‌های ۲۸۰۰ طراحی شود.

تسنیمی بیان کرد: آیین نامه ۲۸۰۰ که برای زلزله طراحی شده ویرایش ۵ آن آماده است شده چراکه این آیین نامه باید هر پنج سال تمدید شود.

مشاور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: در روند ایمن‌سازی اختلال ایجاد شده است و درصدی کمی از افراد هستند که ساختمان‌ها را به شیوه‌های جدید طراحی کرده اند، اما طبق اقداماتی که انجام داده ‌این ایمن سازی ساختمان‌ها در حال حاضر بدون هزینه ارزیابی می‌شود.

او  با بیان اینکه برای ۱۶ هزار ساختمان تا به امروز ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده اما این هزینه ها از مالکان گرفته نشده است گفت: این ارزیابی ها در راستای آن است که کد و گرید های ساختمانی مشخص شود و طبق ارزیابی انجام شده  تعداد کمی از ساختمان‌ها در تهران دارای گرید D است.

نظر شما