شناسهٔ خبر: 68464443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجوز جذب ۳۴۴ بهورز در گلستان اخذ شد

گنبدکاووس- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اخذ مجوز جذب ۳۴۴ بهورز در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بر اساس مصوبه هیات امنای وزارت بهداشت، گفت: این بهورزان بعد از پایان دوره آموزشی مشغول فعالیت در خانه‌های بهداشت استان خواهند شد.

صاحب‌خبر -

دکتر موسی‌الرضا شبیهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک ۱۲ شهریور روز بهورز اظهار کرد: هزار و ۱۴۷ بهورز شامل ۷۷۲ زن و ۳۷۵ مرد در ۵۹۴ خانه بهداشت روستایی استان گلستان مشغول ارائه خدمت هستند.

وی مهمترین رویکرد در جذب بهورزان را بومی‌گزینی دانست و گفت: اولویت جذب بهورز حفظ بومی گزینی در روستا است چرا که نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خود آشنا بوده و قادر به برقراری ارتباط بهتری با مردم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت در خانه‌های بهداشت مسوولیت ارائه مراقبت‌های قبل از بارداری، زمان بارداری، زایمان، مراقب نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، افراد میانسال و سالمندان و همچنین مشاوره فرزندآوری با رویکرد جوانی جمعیت را برعهده دارند.

شبیهی گفت: با افتتاح مرکز آموزش بهورز کلاله در هفته دولت، تعداد این مراکز با رویکرد جذب، تربیت و بازآموزی برنامه‌های سلامت در استان به عدد هفت رسید.

وی ادامه داد: در صورتی که مدرک تحصیلی استخدامی برای بهورزان کارشناسی مرتبط مانند مامایی، پرستاری، بهداشت عمومی و بهداشت محیط باشد دوره آموزشی آنان در این مراکز حداکثر ۶ ماهه است و در صورت داشتن مدرک دیپلم دوره آموزشی آنان ۲ ساله خواهد بود و بعد از پایان موفق دوره به عنوان بهورز در خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

وی یکی از اهداف نظام سلامت را دسترسی افراد به خدمات بهداشتی دانست و گفت: سه خانه بهداشت عشایری در شهرستان‌های مراوه‌تپه و گنبدکاووس فعال است و چهار بهورز زن و مرد به صورت دوره‌ای ۶ ماه از سال در این استان و ۶ ماه در خراسان شمالی به جامعه عشایری خدمات بهداشتی لازم را ارائه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت یکی از سه استان شمالی کشور شناخته می‌شود.

نظر شما