شناسهٔ خبر: 68464337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

توافق اسپانیا با کشور‌های آفریقایی برای مقابله با مهاجران

مادرید با کشور‌های آفریقایی برای جلوگیری از ورود مهاجران به اسپانیا به توافق رسیده و این در حالی است که در ساعات گذشته ۲۴۹ مهاجر وارد جزایر قناری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کشور‌های اروپایی یکی پس از دیگری در حال توافق با کشور‌های آفریقایی برای جلوگیری از عبور مهاجران از مسیر دریایی مدیترانه هستند.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از یک‌سری توافق‌نامه‌ها با کشور موریتانی در غرب آفریقا برای جلوگیری از افزایش مهاجرانی که به سمت جزایر قناری در حرکت هستند، خبر داد. 

سانچز گفت که اسپانیا برنامه مهاجرت خود را به موریتانی معرفی و همکاری بین نیرو‌های امنیتی ۲ کشور را برای مبارزه با آنچه «قاچاق انسان» خواند، تجدید خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسپانیا از دولت موریتانی به‌خاطر تلاش‌هایش در جلوگیری از مهاجران و همکاری در آنچه مبارزه با شبکه‌های قاچاق انسان خواند، قدردانی کرد.

پدرو سانچز همچنین اعلام کرد که مادرید مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌های مشارکتی را با گامبیا امضا خواهد کرد که هدف آن مهار موج مهاجرانی است که از غرب آفریقا به جزایر قناری می‌رسند.

جزایر قناری در نزدیکی سواحل آفریقا قرار دارد؛ این جزایر به‌عنوان پله‌ای برای مهاجران و پناهندگانی عمل می‌کند که تلاش می‌کنند به اروپا برسند.

براساس آمارها، از ژانویه (دی ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۲۲ هزار مهاجر به سواحل این جزایر رسیده‌اند؛ این آمار بیش از ۲ برابر تعداد مهاجران وارد شده به جزایر قناری در مدت مشابه سال گذشته است. 

در همین حال، خبرگزاری اسپانیایی EFE به‌تازگی گزارش کرد که در مجموع ۲۴۹ مهاجر وارد جزایر قناری اسپانیا شده‌اند.

EFE به نقل از تیم‌های امنیتی و اضطراری گزارش کرد که ۱۷۴ مهاجر از جمله زنان و کودکان به جزیره ال‌هیرو رسیدند و ۷۵ نفر دیگر با ۲ قایق جداگانه به گرن‌کاناریا رسیدند. 

البته اسپانیا تنها کشور اروپایی نیست که برای مقابله با مهاجران توافق با کشور‌های دیگر را در دستورکار خود قرار داده است. 

مسیر مشابه دیگر کشور‌های اروپایی

کارولین ادستادلر، وزیر اتحادیه اروپا در کابینه اتریش نیز به‌تازگی گفته بود که بروکسل باید تغییر‌هایی در سیاست‌های مهاجرتی این اتحادیه ایجاد کند؛ او همچنین گفت که بروکسل باید مراکز پناهندگی در خارج از این اتحادیه را برای پاسخگویی به نگرانی‌های رای‌دهندگان نزدیک به جریان راست افراطی در دستورکار قرار دهد.

ادستادلر، که از حزب میانه‌رو در اتریش است ضمن بیان این موضوع، در ادامه گفت: ما باید نگرانی‌های شهروندان اتریشی را جدی بگیریم؛ یکی از این نگرانی‌ها افزایش مهاجران غیرقانونی در وین و دیگر شهر‌های ما است.

درهمین حال، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا از حزب راست افراطی با آلبانی (کشوری در بالکان) به‌تازگی برای باز کردن ۲ مرکز پردازش برای پناهجویان دریایی که در مسیر سواحل ایتالیا رهگیری می‌شوند، توافق کردند.

انتظار می‌رود که این مراکز که در شهر‌های شنگین و جادر در شمال آلبانی قرار دارند، تا ۳۶ هزار نفر در سال را در خود جای دهند.

انتهای پیام/

نظر شما