شناسهٔ خبر: 68464228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اجرای پروژه مهر بانشاط در ۶۶ مدرسه استثنایی و مرکز جامع کردس... -

اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: پروژه مهر با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی در ۴۴ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز جامع سنجش استان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه مهر یکی از برنامه‌های مهم در فعالیت‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: پروژه مهر طرحی ملی و راهبردی است که هر ساله در تابستان به منظور آماده سازی مدارس و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی برای اجرا به مدارس ابلاغ می‌شود.

محمدی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و سنجش نوآموزان در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان‌ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

پروژه مهر اقدامی در شناسایی مشکلات فضاهای آموزشی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان بسیار مورد تاکید است.

محمدی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، یادآور شد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.

وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

گفتنی است؛ در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه: برنامه ریزی، ساماندهی و بهسازی منابع، نیرو و تجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما