شناسهٔ خبر: 68464124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز طرح پایش مجرمان سابقه دار با پابند الکترونیکی در قزوین

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: برابر دستور فرماندهی انتظامی کل کشور، اجرای طرح پایش مجرمان سابقه دار استان از طریق پابند الکترونیکی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی ابراهیمی روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای اجرای دستور فرماندهی کل انتظامی کشور، اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیکی در استان قزوین صورت گرفت.

وی افزود: این طرح، ویژه سارقان دارای سابقه بالای چهار فقره سرقت بوده که از این طریق، افراد یاد شده تحت کنترل و پایش پلیس قرار خواهند گرفت.

به گفته سردار ابراهیمی، این طرح یکی از اقدامات پلیسی در راستای کنترل سارقان حرفه‌ای با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح در استان قزوین، تعدادی از سارقان سابقه‌دار مورد شناسایی قرار گرفته و امروز به آنها پابند الکترونیک نصب شد.

وی با بیان اینکه این افراد در صورت عدم ارتکاب جرم طی سه سال آینده و با دستور مرجع قضایی پابند الکترونیک آنها برداشته می‌شود، افزود: امیدواریم اجرای این طرح، اثرات مثبتی در کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت در پی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: این طرح با پشتیبانی و حمایت دادستان کل و رییس قوه قضاییه به مرحله اجرا گذاشته می شود تا سارقان سابقه دار با مجهز شدن به تجهیزات الکترونیکی به صورت ۲۴ ساعته و برخط مورد پایش و کنترل پلیس قرار گیرند.

آغاز طرح پایش مجرمان سابقه دار با پابند الکترونیکی در قزوین

پایان کار سارقان با ۲۹ فقره سرقت در اقبالیه قزوین

سردار ابراهیمی همچنین از دستگیری ۲ سارق با اعتراف به ۲۹ فقره سرقت منزل در شهر اقبالیه شهرستان قزوین و دستگیری ۲ مالخر خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل مسکونی در شهر اقبالیه و ایجاد نارضایتی عمومی شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گفته این مسوول، ماموران با بررسی های تخصصی از شیوه و شگردهای انجام سرقت در محل وقوع جرم و تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه در این خصوص، سرنخ هایی از دست داشتن یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار در این سرقت ها به دست آوردند.

سردار ابراهیمی ادامه داد: پس از تعقیب و مراقبت شبانه روزی و کسب اطمینان از دست داشتن متهم مورد نظر در این سرقت ها، هماهنگی های قضایی در خصوص دستگیری وی انجام و ماموران در یک عملیات غافلگیرانه فرد یاد شده را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه به ۲۹ فقره سرقت با همکاری یکی از همدستان خود اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: متهم دیگر این پرونده به همراه ۲ مالخر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و روند استرداد اموال مالباختگان در دستور کار پلیس قرار دارد.

آغاز طرح پایش مجرمان سابقه دار با پابند الکترونیکی در قزوین

ورود ۲ عابر پیاده در آزادراه به قیمت جانشان تمام شد

رییس پلیس راه استان قزوین از برخورد یک دستگاه سواری پراید با ۲ عابر پیاده در آزادراه قزوین - کرج خبر داد و گفت: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان، ورود غیرمجاز آنان به حریم آزادراه اعلام شده است.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش یادآور شد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پراید با ۲ عابر پیاده در آزادراه قزوین - کرج، حوالی شهر محمدیه بعد از پل مهرگان، بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه هر ۲ عابر پیاده بر اثر شدت جراحت های وارد شده در دم جان خود را از دست داده که جسد آن تحویل عوامل بهشت فاطمه (س) شد.

رییس پلیس راه استان با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان ورود غیرمجاز آنان به آزادراه اعلام شد، تاکید کرد: قوانین رانندگی تنها مختص به راکبان و رانندگان وسایل نقلیه نبوده و همه مردم، حتی عابران پیاده نیز ملزم به رعایت قوانین نیز می باشند.

نظر شما