شناسهٔ خبر: 68463526 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مرتضی قدوسی-شهردار برازجان؛

تدارک گسترده شهرداری برازجان در پیاده روی ولایت

برگزاری رویدادهای آیینی و مذهبی مانند پیاده روی ولایت، خلق کننده فرصت‌های بی بدیلی در حکمرانی اجتماعی و فرهنگی در شهر است و از این‌رو، شهرداری برازجان برای استفاده از این فرصت‌ها با همکاری گروه‌های مردمی، خیران و علاقه‌‌مندان در انجام برپایی و اجرایی این رویداد بزرگ مشارکت فعال و مسئولانه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

پیاده روی ۱۷ کیلومتری ولایت، فرصتی برای شور و شعورآفرینی درجامعه است.تدارک برنامه‌های عزاداری و تبیینی به بهانه‌هایی مانند اربعین و شهادت ائمه اطهار(ع) که از مناسبت های اصلی و مهم شیعیان است در اولویت برنامه‌‌‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری در سال‌های اخیر بوده است، زیرا معتقدیم که ولایت یکی از اصول مسلم مذهب تشیع و ریشه در فرهنگ عاشورایی و قیام تاریخی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دارد؛ از این‌رو، پرداختن به این موضوع و برجسته کردن این حادثه تاریخی در افزایش آگاهی، بصیرت و شناخت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از سیر تاریخ صدر اسلام موثر است.

برگزاری این رویداد مهم درسال‌های اخیر و گسترش آن از جمله اقداماتی است که هم با استقبال افکار عمومی مواجه شده و هم درصورت برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته باشد.اساسا موضوعات دینی کمتر درعرصه‌‌های اجتماعی بازتاب داده می شود از این‌رو، در دوره فعلی مدیریت شهری با نگاهی به توسعه مناسک دینی در حوزه اجتماعی تلاش کرده ایم با وارد کردن مناسک دینی درعرصه‌های عمومی شهر، این بُعد از دین و موضوعات دینی را در شهر برجسته‌تر کنیم.

در همین راستا با آمادگی کامل مدیریت شهری به استقبال پیاده روی بزرگ ولایت و برپایی باشکوه این آیین خواهیم رفت به طوری که ۵ کمیته مختلف موتوری، تعمیرات و تأسیسات،کمیته ی پسماند و خدمات شهری، کمیته ی انتظامات، کمیته ی فرهنگی و تبلیغات و کمیته ی مالی و پشتیبانی برای خدمات رسانی به زوار تشکیل شده و همه معاونین و مدیران شهرداری برازجان در کنار سایر عناصر و عوامل مدیریت شهری کار خود را از روزهای قبل آغاز کرده و تا پایان عملیات پیاده روی اربعین ادامه خواهند داد. امسال برای اولین بار ۲۳۰ عمود در مسیر پیاده روی ولایت به تبعیت از مسیر زیارتی نجف اشرف به کربلای معلی شماره گذاری شده است.

با توجه به بالا بودن دمای هوا، سهولت در عبور و مرور زائران را در اولویت قرار دادیم. در این خصوص برای برگشت زوار، تمامی امکانات حمل و نقل شامل ۸۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای انتقال زائرین در مسیرپیاده روی بکارگیری خواهند شد. اتوبوس ها نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و زائرین محترم برای برگشت با هیچ گونه مشکلی در حوزه حمل و نقل مواجه نخواهند بود.

تمامی نیروهای ایستگاه های آتش‌نشانی در حالت آماده باش کامل هستند. ۷ ایستگاه آتش نشان و امدادی با برخورداری از ۸ دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت آتش نشانی و عملیات امدادی در نقاط مد نظر مستقر و به مردم خدمات‌ رسانی خواهند کرد.

همچنین با بکارگیری تعداد ۲۹۱ نفر پاکبان و سایر عوامل خدمات شهری، عملیات رُفت و روب و جمع آوری پسماند با استقرار ۷۰ مخزن زباله گالوانیزه، ۲ دستگاه خودرو سنگین پرس، یک دستگاه خودرو نیمه سنگین پرس، یک دستگاه خودرو سبک و یک تانکر آب، قبل، حین و پس از مراسم صورت می گیرد.

 

افزون بر این، ایستگاه فرهنگی با ارائه ی برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و نصب پیام های فرهنگ شهروندی و احادیثی از امام رضا (ع) بر روی عمود های مسیر پیاده روی و ایستگاه آب معدنی نیز برای خدمت رسانی به زائرین پیاده روی ولایت توسط شهرداری برازجان برپا خواهد شد.

نظر شما