شناسهٔ خبر: 68461875 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

«زیگموند» در راه استان‌ها

صاحب‌خبر -

‎مهرداد کوروش‌نیا که به تازگی اجرای نمایش «زیگموند» را به پایان رسانده است، ابراز امیدواری کرد که این نمایش را در چند استان دیگر روی صحنه ببرد.
‎این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای این نمایش در چند استان دیگر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که زمستان امسال نمایش تازه خود را روی صحنه ببرد.
‎او با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از نمایش «زیگموند» ادامه داد: آخرین اجرای دور دوم «زیگموند» جمعه ۹ شهریور ماه در تالار «حافظ» روی صحنه رفت و این نمایش در دور دوم اجرای خود ۳۵ شب روی صحنه رفت که با احتساب اجراهای دور اول، مجموعا ۶۷ شب میزبان تماشاگران بود و بیش از ۱۰ هزار مخاطب به تماشای آن نشستند.
‎کورش‌نیا که دور اول اجرای این نمایش را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده بود، اضافه کرد: امیدوارم با فاصله‌ای نه چندان طولانی، سومین دور اجرای نمایش را هم در تهران روی صحنه ببریم. ضمن اینکه با چند استان نیز برای اجرای این نمایش مشغول رایزنی هستیم ولی اول باید به قطعیت برسیم تا بتوانیم به صورت رسمی اعلام کنیم.
‎او با تاکید بر ضرورت اجرای آثار نمایشی در استان‌های گوناگون یادآوری کرد: پیش از این هم نمایش «آخرین نامه» را در ۱۱ استان‌ مختلف روی صحنه بردیم که تجربه بسیار خوبی بود. شخصا همیشه اعتقاد داشته‌ام که نمایش‌های موفق تهران باید در دیگر استان‌ها هم روی صحنه بروند و برعکس؛ تا این تبادل تجربه میان گروه‌های نمایشی در سراسر کشور و نیز مخاطبان استان‌های گوناگون به وجود بیاید.
‎کورش‌نیا ابراز امیدواری کرد که تور داخلی این نمایش در فصل پاییز انجام بشود ولی در عین حال توضیح داد: برخی از بازیگران پروژه‌های دیگری دارند و اول باید به یک هماهنگی میان اعضای گروه برسیم تا بتوانیم برنامه سفرهای خود را قطعی کنیم.
‎این کارگردان همچنین ابراز امیدواری کرد که زمستان امسال نمایش تازه خود را برای اجرا آماده کند.
‎او درباره این پروژه گفت: نمایشنامه «روزی از روزها» را سال ۹۶ نوشته‌ام و ماجرای آن درباره اتفاقاتی است که روز ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ یعنی روز کشف حجاب رخ می‌دهد.
‎این نمایش دو پرسوناژ دارد و امسال دوباره متن آن را بازنویسی کرده‌ام و امیدوارم شرایط اجرای آن فراهم شود.
‎کورش‌نیا دور دوم اجراهای نمایش «زیگموند» را با بازی شهروز دل افکار، بهروز پناهنده و فرنوش نیک‌اندیش در تالار حافظ روی صحنه برد.
‎او در نظر دارد دور سوم اجرای این نمایش را با همین ترکیب بازیگران ادامه بدهد.
‎نمایش «زیگموند» داستان کابوس‌های دو روز پایانی زندگی زیگموند فروید فیلسوف و پدر علم روان‌کاوی و نظریه‌پرداز تاثیرگذار قرن بیستم است.

نظر شما