شناسهٔ خبر: 68461564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

توسعه زیرساخت‌های سینمایی موجب جذب سرمایه‌گذار در این حوزه شده است

حسین‌زاده گفت: با توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سال‌های اخیر، مشهد به یکی از مراکز مهم سینمایی کشور تبدیل شده است و علاقه‌مندی مردم به سینما باعث شده سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که با عنوان «مهروشید» در سینما ملل مشهد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای گردهمایی استعداد‌های هنری و تبادل نظر میان هنرمندان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: مشهد و خراسان رضوی در سال‌های اخیر میزبان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی متعددی بودند، چراکه مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی کشور و مرکز استعدادیابی هنری نقش بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره رسانه‌ای خورشید برای فعالان رسانه‌ای زن جهان و همچنین جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر و فیلم کوتاه در سال گذشته در مشهد برگزار شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از سینماگران برجسته کشور، مسیر رشد خود را از دل سینمای جوانان آغاز کردند، بیان داشت: این جشنواره‌ها باید به صورت هدفمند توسعه پیدا کند و امید است با تلاش هنرمندان خراسانی، آثار ارزشمندی برای جشنواره ملی فیلم کوتاه تولید شود.

حسین‌زاده، در خصوص برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی و هنری در مشهد گفت: در ایام عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای زائران امام رضا (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده، شصت و نهمین مرحله منطقه‌ای جشنواره سینمای نوجوان در مشهد آغاز به کار خواهد کرد، افزود: این رویداد در زمینه استعدادیابی و پیوند دادن نسل جوان با سینمای کشور اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد با برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، امکان معرفی این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم می‌سازد، تصریح کرد: مشهد میزبان شایسته‌ای برای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای بستری مناسب برای کشف و سرمایه‌گذاری بر روی استعداد‌های خلاق در حوزه سینما فراهم می‌کند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه مشهد، میزبان بسیاری از هنرمندان و زائران داخلی و خارجی است، ابراز داشت: با توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سال‌های اخیر، مشهد به یکی از مراکز مهم سینمایی کشور تبدیل شده است و علاقه‌مندی مردم به سینما باعث شده سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به معنویت و فرهنگ رضوی در سینمای کشور، امید است هنرمندان و سینماگران با توجه به این منبع نور و معرفت، آثار برجسته‌ای خلق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما