شناسهٔ خبر: 68461339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لشکرکشی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در پی ناکامی در برابر مقاومت فلسطین

فاطمه خوش نیت

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: قطعا کشیده شدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری آتش مقاومت را بیش از پیش شعله‌ور می‌کند و رژیم صهیونیستی تلفات و خسارات بیش‌تری را متحمل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پس از گذشت ۱۱ ماه از جنگ در غزه و شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و ناکامی این رژیم در دستیابی به اهداف تعریف‌شده‌، اکنون نظامیان این رژیم پنج روز است به کرانه باختری لشکرکشی کرده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در بزرگترین حمله به کرانه باختری پس از انتفاضه دوم به شهرهای مختلف حمله کرده و شماری از مردم و نیروهای مقاومت را به شهادت رسانده‌اند. صهیونیست‌ها همچنین به هلاکت و زخمی‌شدن شماری از نیروهای خود در حملات متقابل مقاومت فلسطین اذعان کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده نیروهای مشترک ارتش، شاباک و گارد مرزی به عملیات در جنین ادامه می‌دهند و عملیات نظامی در کرانه باختری ادامه خواهد داشت. در مقابل گروه‌های مقاومت نیز با یورش‌های ارتش رژیم صهیونیستی با اسلحه و بمب مقابله می‌کنند.

لشرکشی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در پی ناکامی در برابر مقاومت فلسطین عملیات مقاومت در الخلیل

رژیم صهیونیستی ادامه حیات خود را در گسترش دامنه تنش می‌بیند

«اصغر زارعی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات کرانه باختری اظهار داشت: با توجه به شکست رژیم صهیونیستی در اهداف سه‌گانه خود در نوار غزه پس از گذشت ۱۱ ماه، اکنون این رژیم به دنبال گسترش دامنه درگیری و تنش در منطقه است. از این رو حملات گاه و بیگاهی به مقاومت حزب‌الله در لبنان، نیروهای مقاومت در سوریه و سایر اقدامات جنایت‌کارانه نسبت به افراد موثر حزب‌الله و حماس مانند ترور شهید هنیه انجام می‌دهد، زیرا ادامه حیات خود را در گسترش دامنه تنش می‌بیند. 

وی تصریح کرد: جبران شکست‌ها برای نتانیاهو و کابینه فساد رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که با لشکرکشی شبانگاهی به مراکز حیاتی و زیرساختی در کرانه باختری و همچنین در اردوگاه‌ها و نقاط مختلف، اقدام به از بین بردن زیر ساخت‌ها و شناسایی عناصر موثر مقاومت کرده و اخیرا نیز یکی از عناصر موثر مقاومت را در کرانه باختری شهید کرد.

روز پنجشنبه بود که جهاد اسلامی فلسطین شهادت «محمد جابر» ملقب به «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم در سرایا القدس را اعلام کرد. ابوشجاع به همراه شمار دیگری از رزمندگان مقاومت پس از چندین ساعت مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی، به شهادت رسیدند.

لشرکشی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در پی ناکامی در برابر مقاومت فلسطین حملات رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری

مقاومت در کرانه باختری خود را بازیابی کرده است

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: کشیده شدن دامنه مقاومت به کرانه باختری، عمل ناپخته رژیم صهیونیستی با لشکرکشی موجب شد تا مقاومت عملیات ویژه‌ای را کلید زند و طی چند دهه اخیر شاهد هستیم از سوی مقاومت ضربات محکمی به نیروهای رژیم صهیونیستی وارد شده در تازه‌ترین خبرها نیز در یکی از ایست‌های بازرسی که مورد هدف تیراندازی نیروهای مقاومت قرار گرفت سه مقام نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند. 

صبح یکشنبه و در تیراندازی در نزدیکی ایست بازرسی «ترفومیه» در الخلیل سه نظامی صهیونیست کشته شدند.

زارعی تاکید کرد: این تحولات نشان می‌دهد مقاومت در کرانه باختری خود را بازیابی کرده و حرکت‌هایی را ارزیابی می‌کند. قطعا کشیده شدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری آتش مقاومت را بیش از پیش شعله‌ور می‌کند. با توجه به این‌که رژیم صهیونیستی نتوانسته مقاومت در نوار غزه را در هم بشکند و جریان قدرتمندی به نام حماس را در برابر خود دارد، قطعا در کرانه باختری با مقاومت بیشتری مواجه شده و تلفات و خسارات بیش‌تری را متحمل خواهد شد. 

 وی در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی کاملا در محاصره نیروهای مقاومت در لبنان، یمن و ... است، بعد از ۱۱ ماه هنوز هیچ دستاوردی را برای خود رقم نزده و به نوعی دنبال درگیر کردن سایر نیروهای مقاومت در منطقه است تا بتواند آمریکا و متحدین خود را نیز وارد درگیری کند، این رژیم به شدت در ترس و هراس بوده و همچنین نگران اقدام مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران است. 

اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی از هم پاشیده است

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در حال حاضر شرایط در سرزمین‌های اشغالی بحرانی است و رژیم صهیونیستی به شدت درگیر بحران‌های اقتصادی، امنیتی و روانی است، وضعیت برای شهروندان این رژیم بی‌سابقه و بحرانی است و فشارهایی که به رژیم غاصب صهیونیستی وارد می‌شود در تاریخ ۷۵ ساله منحوس این رژیم بی‌سابقه بوده است و سران آن دچار استیصال هستند نه راه پس دارند نه راه پیش و هر اقدامی از سوی این رژیم شکست و ناکامی بیش‌تری را برای آن به همراه دارد. 

زارعی با تاکید بر این‌که مقاومت در حال قوت گرفتن است و هر روز ضربات مهلکی را به نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: عملیات اخیر نیروهای مقاومت در الخلیل حاکی از قوت گرفتن مقاومت است و در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی حیات خود را در ادامه جنگ می‌بیند در حالی که دوران بعد از جنگ دوران اضمحلال کابینه جنایت‌کارانه نتانیاهو است و طبیعتا فروپاشی رژیم اتفاق می‌افتد. 

وی همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیستی که خود را اسطوره شکست‌ناپذیری و ثبات و امنیت معرفی کرده بود، اکنون این امنیت وعده داده شده در سرزمین‌های اشغالی کاملا از هم پاشیده و رویاهایی که تعریف کرده بود از بین رفته و شاهد سیر معکوس مهاجرت و سرمایه‌گذاری هستیم. این شرایط برای رژیم صهیونیستی شکننده خواهد بود  به همین دلیل سران جنایت‌کار رژیم صهیونیستی به دنبال دستاوردسازی در هر عرصه‌ای هستند تا بتوانند پاسخی برای شهروندان سرزمین‌های اشغالی داشته باشد. این در حالی است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان رژیم صهیونیستی در کشورهای خارجی منتظر بازگشت به سرزمین‌های اشغالی هستند، اما هیچ روزنه‌ای نمی‌بینند و تداوم این شرایط، وضعیت را حادتر و پیچیده‌تر خواهد کرد و شاهد بزرگ‌ترین معضل سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای رژیم صهیونیستی خواهیم بود. 

انتهای پیام

نظر شما