شناسهٔ خبر: 68461182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود دادستانی تهران به موضوع اتصال چاه‌های جذبی بازار تهران به فاضلاب شهری ورود دادستانی تهران به موضوع اتصال چاه‌های جذبی بازار تهران به فاضلاب شهری

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ گفت: چاه‌هاجذبی مشکلاتی را برای سلامتی مردم و ایمنی جمعیت میلیونی متردد در بازار و همچنین موضوع بهداشت عمومی ایجاد کرده بود که به آن ورود کردیم.

صاحب‌خبر -

گلزاده، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ با اشاره به اقدام اخیر انجام شده برای حفظ حقوق عامه در بازار بزرگ تهران بیان کرد: اخیراً جلسه‌ای برای اتصال چاه‌های جذبی بازار تهران به فاضلاب شهری با حضور فرمانداری تهران، اداره کل بازرسی تهران، شورای شهر، شهرداری منطقه، نیروی انتظامی، هیئت امنای بازار بزرگ تهران، اداره آب و فاضلاب و شرکت مجری طرح فاضلاب شهری بازار (شرکت مهاب قدس) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: دستور کار این جلسه تخصصی، حذف چاه‌های جذبی بازار و اتصال آن به فاضلاب شهری در ادامه نشست‌های آسیب شناسانه در راستای ارتقای ایمنی بازار، حفظ بهداشت منطقه و صیانت از سلامتی شهروندان بود.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ با اشاره به خطرات چاه‌های جذبی بازار برای مردم عنوان کرد: این چاه‌ها مشکلاتی را برای سلامتی مردم و ایمنی جمعیت میلیونی متردد در بازار و همچنین موضوع بهداشت عمومی ایجاد کرده بود که به آن ورود کردیم. 

گلزاده خاطرنشان کرد: این اقدام که در راستای صیانت از حقوق عامه صورت گرفت از جمله تلاش‌های دادستانی تهران برای حل معضل فاضلاب این مرکز بزرگ و تجاری پایتخت است.

وی ضمن تاکید بر قرار گرفتن این معضل در دستور کار دادسرای ناحیه ۱۲ تهران طی ۲ سال اخیر، گفت: ۱۸ ماه قبل، مطالعات از طریق شرکت مهاب قدس آغاز شده و هم اکنون نیز طرح مطالعاتی آن آماده شده است ضمنا طرح مزبور در برهه کنونی در مرحله واگذاری به پیمانکار بوده تا فاز اول آن اجرایی شود. 

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ گفت: به زودی تشریفات قانونی سپردن طرح به پیمانکار طی خواهد شد. ضمن اینکه مسئولین امر قول داده اند تا پایان امسال که روند اجرای این طرح آغاز شود. 

وی تاکید کرد: برای عملیاتی شدن طرح حذف چاه‌های جذبی بازار و اتصال آن به فاضلاب شهری آن، نیاز به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی است. شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، اداره اوقاف و ادارات برق، گاز و مخابرات، همگی باید پای کار آمده و ضمن همکاری لازم، به اجرای این طرح کمک کنند. 

گلزاده با اشاره به نقش دادستانی تهران در راستای اجرای این طرح مهم در بازار بزرگ تهران گفت: این اقدام دادستانی تهران با رعایت اصل تفکیک قواست و بدون اینکه دخالتی در اجرای این طرح داشته باشد بر حسن اجرای قوانین نظارت می‌کند تا تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را تقویت کرده و پشتیبانی قضایی لازم را در جهت اجرای طرح و رفع موانع داشته باشد.

نظر شما