شناسهٔ خبر: 68461038 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تحقق ۹۷ درصدی خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار تُن گندم در استان خریداری شده است که این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به برآورد صورت گرفته، حدود ۹۷ درصد محقق شده است‌. نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار تُن گندم در استان خریداری شده است که این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به برآورد صورت گرفته، حدود ۹۷ درصد محقق شده است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگاران در کردستان، اظهار کرد: امسال تاکنون یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۲۹۲ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که برای دومین سال متوالی، دومین استان برتر کشور در میزان تولید گندم بودیم.

وی با اشاره به اینکه از این میزان یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۳۱۵ تُن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: خرید گندم در کردستان امسال تاکنون نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان کردستان داشته‌اند.

صالحی ادامه داد: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان بیش از ۲۰ همت بوده که تاکنون سه همت آن به حساب گندم‌کاران استان واریز شده است.

وی تصریح کرد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر بالغ بر ٣٩٣ هزار و ۵۵۸ تُن بوده که ۲۸ هزار و ۹۵۱ تُن آن به صورت ریلی و ۳۶۴ هزار و ۶۰۷ تُن آن به صورت زمینی ارسال شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: امسال تاکنون میزان خرید تضمینی گندم محقق شده نسبت به برآورد میزان خرید، حدود ۹۷ درصد محقق شده است‌.

صالحی با بیان اینکه قیمت پایه خرید تضمینی گندم ۱۷,۵۰۰ تومان است، افزود: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

برچسب‌ها:

نظر شما