شناسهٔ خبر: 68460680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بخشی:

۸۰ درصد از فرصت‌های استان اصفهان معطوف مسئله آب شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس یکی از معضلات استان اصفهان را مسئله آب و کشاورزان در استان عنوان کرد و گفت: در این خصوص با وزیر نیروی دولت چهاردهم صحبت‌هایی شد و برای حل مشکلات آبی اصفهان قول‌هایی گرفته شد؛ حدود ۸۰ درصد از فرصت‌های استان معطوف مسئله آب شده است که باید به این مسئله رسیدگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول بخشی صبح امروز _ یکشنبه یازدهم شهریور_ در نشست شورای اداری شهرستان اصفهان اظهار کرد: شعاری که ما به مردم شریف اصفهان ارائه کردیم، مسئله حل تورم و کاهش بهره بانکی بود.

وی با اشاره به کاهش ارائه وام‌های بانکی به دلیل کاهش بهره بانکی ابراز کرد: حدود دو سال است که ارائه وام بانک‌ها کاهش یافته تا بتوانند رشد نقدینگی را کنترل کنند و بر همین اساس مراجعه کنندگان به بازار آزاد مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر محاسبه کنیم با حدود ۲۵۰ درصد سود برای وام‌های بانکی مواجه می‌شویم و بر این اساس مردم سراغ روش‌های دیگری می‌روند که مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه بر حمایت مالی از نخبگان تاکید کرد و گفت: روزانه ۷ هزار میلیارد تومان پول خلق می‌شود که ۷۰ درصد آن به جیب یک درصد از بانک‌ها می‌رود که این مشکل باید حل شود.

بخشی با طرح این سوال که نمایندگان در طول مدت حضور در مجلس دوازدهم چه کرده‌اند، یادآور شد: در این مدت شهادت رئیس جمهور اتفاق افتاد و الان باید دولت جدید مستقر شود و مجلس در مدت اخیر درگیر دادن رأی اعتماد به وزرای کابینه بود.

وی از انتخاب خود به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: امید است با این اقدام بر کنترل تورم، نقدینگی و بهره بانکی نظارت داشته باشم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از معضلات استان اصفهان را مسئله آب و کشاورزان در استان عنوان کرد و افزود: در این خصوص با وزیر نیروی دولت چهاردهم صحبت‌هایی شد و برای حل مشکلات آبی اصفهان قول‌هایی گرفته شد؛ حدود ۸۰ درصد از فرصت‌های استان معطوف به مسئله آب شده است که باید به این مسئله رسیدگی کرد.

وی در ادامه یادآور شد: همواره اصفهان را به لحاظ تولید ناخالص داخلی هم ارز استان‌های نظیر خراسان رضوی و فارس قلمداد می‌کنند اما مالیاتی که از ما گرفته می‌شود سه برابر آن استان‌ها است و هیچ دلیل منطقی در این خصوص وجود ندارد که این مسئله نیز باید پیگیری و حل شود.

نظر شما