شناسهٔ خبر: 68460315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ میلیون دانشجو از دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی فارغ‌التحصیل شدند

اراک- ایرنا - سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: ۲ میلیون ۱۰۰ هزار دانشجو از سال ۷۲ تاکنون از دانشگاه‌های پیام‌نور در این استان از هفت مرکز دانشگاهی فارغ‌التحصیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی یونسی» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشجویان، افزود: هشت‌هزار دانشجو در ۶۰ عنوان رشته در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه زن و بقیه مرد و همگی در مقطع تحصیلی کارشناسی هستند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی ادامه داد: ۶۰۰ دانشجو در این استان در مقطع ارشد هم تحصیل می‌کنند.

یونسی افزود: هم‌اکنون سه هزار دانشجو در اراک، یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در ساوه و یک‌هزار دانشجو در شازند در مقطع کارشناسی به تحصیل اشتغال دارند.

وی بیان کرد: هفت مرکز آموزشی پیام نور استان مرکزی شامل اراک، ساوه، خمین، دلیجان، شازند، فراهان و محلات است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: دانشگاه پیام نور مولود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و این دانشگاه ترکیبی - آموزشی، شامل حضوری و غیرحضوری است و دانشگاهی پیش‌رو است.

یونسی اظهار کرد: باید از دانشگاه‌های رسمی بخواهیم تا وظایف خود را به دانشگاه پیام نور واگذار کنند چون توانایی در علوم انسانی در این دانشگاه بالا است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی ادامه داد: ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور بر اساس سوابق تحصیلی است و از امروز دفترچه روی پایگاه سنجش فعال می‌شود و علاقمندان می‌توانند دفترچه را دانلود کنند.

یونسی تصریح کرد: ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور بدون کنکور، از چهارشنبه ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه جاری برای آموزش غیرحضوری آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور برای کارمندان و مادران خانه‌دار، مورد اقبال است و امتحانات در این دانشگاه ۹۹ درصد به صورت تستی است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان اینکه، این دانشگاه در آموزش آزاد در سه ماه اول امسال رتبه اول را کسب کرده، گفت: پذیرش دانشجو میهمان، تعیین محل آزمون، سیستم آموزش محتوا محور، امکانات آزمایشگاهی، رسته متنوع و جذاب و بهره‌مندی از وام دانشجویی از دیگر ویژگی این دانشگاه است.

هشت هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

نظر شما