شناسهٔ خبر: 68459171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم|پیشرفت علم و فرهنگ مرهون صنعت چاپ

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت یازدهم شهریور روز صنعت چاپ، بخش قابل توجهی از پیشرفت علم، فرهنگ و هنر در جامعه امروزی را مرهون فعالان این صنعت دانست.

صاحب‌خبر -

مسعود ویژه به مناسبت یازدهم شهریور روز صنعت چاپ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خیلی از اندیشمندان معتقدند صنعت چاپ نقش برجسته ای در رشد علم، فرهنگ و هنر در جامعه امروزی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: با وجود ظهور و بروز فضای مجازی همچنان شاهد تاثیرگذاری صنعت چاپ در حوزه های اقتصادی، علمی و فرهنگی جوامع هستیم.

ویژه از صنعت چاپ به عنوان صنعتی پیشرو در ارتقای فرهنگ و دانش بشر یاد کرد و افزود: چاپ از تاثیرگذارترین صنایع در حوزه مطالعه و ارتقای دانش بشر به شمار می رود.

وی همچنین به نقش صنعت چاپ در کمک به پیشبرد اهداف تولید و صادرات و رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: چاپ را باید به عنوان یک صنعت زیرساختی و پایه دانست که می تواند در ایجاد ارزش افزوده و کمک به توسعه صادرات به ما کمک های زیادی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: روز صنعت چاپ بهانه ای برای قدردانی از زحمات دست اندرکاران و فعالان این بخش است که با وجود تنگناها و دشواری های زیاد در این حوزه قدم برمی دارند و به اعتلای فرهنگ، هنر و اقتصاد کشور کمک می کنند.

استان همدان هم اکنون دارای بیش از ۲۰۰ چاپخانه و واحد صنفی مرتبط با حوزه چاپ است.

نظر شما