شناسهٔ خبر: 68458668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

چرا ترامپ از میکروفون‌ روشن واهمه دارد؟

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با مطرح کردن پیشنهاد «میکروفون‌های روشن» در طول مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور را با چالش جدیدی مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه بین‌الملل: هریس روز شنبه (به وقت محلی) مجدداً پیشنهاد خود برای روشن گذاشتن میکروفون‌ها در کل مدت زمان مناظره با ترامپ به میزبانی شبکه ای‌بی‌سی در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) را تکرار کرد زیرا دموکرات‌ها همچنان امیدوارند که با روشن بودن میکروفون‌ها بتوانند از خلق و خوی رئیس جمهور سابق آمریکا علیه خودش استفاده کنند چرا که در این صورت عکس‌العمل‌های پرخاشگرانه و از کوره دررفتن‌های ترامپ برای او دردسر ایجاد خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من و ترامپ باید به روشی شفاف و با میکروفون‌هایی که در کل مدت زمان مناظره روشن خواهند بود، مناظره کنیم.

هریس در ادامه رئیس جمهور سابق آمریکا را متهم کرد که تسلیم مشاورانش شده که به او اجازه مناظره با میکروفون روشن را نمی‌دهند و افزود: اگر حتی تیم ترامپ نمی‌تواند به او اعتماد داشته باشد پس مردم آمریکا قطعاً نمی‌توانند به وی اعتماد کنند.

ترامپ پیش از این موافقت خود را با برگزاری ۲ مناظره با هریس اعلام کرده بود که قرار است اولین مناظره آنها در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شود.

در همین حال تیم‌های انتخاباتی ترامپ و هریس بر سر این مناظره که قبلاً مورد توافق قرار گرفته بود با هم درگیر شدند و تیم معاون رئیس جمهور به دنبال بازگشت به میکروفون‌های باز بودند اما تیم ترامپ با یادآوری اینکه قرار بود قوانین این مناظره نیز همانند قوانین مناظره رئیس جمهور سابق آمریکا با جو بایدن باشد، اعلام کرد: از جمله آن قوانین، بسته بودن میکروفون‌ها بود، یعنی زمانی که نوبت صحبت کردن نامزد انتخاباتی نبود، میکروفون وی خاموش شده و او نمی‌توانست صحبت کند.

در همین ارتباط ترامپ نیز سه‌شنبه گذشته (به وقت محلی) در پیامی در رسانه‌های اجتماعی نوشت: قوانین مناظره ماه آینده (در شبکه ای بی سی) با هریس مانند قوانین مناظره ماه ژوئن (در شبکه سی ان ان) با بایدن خواهد بود که عملکرد ضعیف او باعث شد از رقابت‌های انتخاباتی کنار بکشد.

ترامپ در ادامه همچنین با بیان اینکه در این مناظره هیچیک از نامزدها حق ندارند یادداشت یا برگ تقلب همراه خود داشته باشند، تاکید کرد: ای بی سی به ما اطمینان داده است که این مناظره عادلانه و منصفانه خواهد بود و پرسش‌ها از قبل به هیچ یک از طرفین داده نخواهد شد.

هریس و ترامپ روز ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) متعهد شدند که در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به میزبانی شبکه تلویزیونی ای بی سی با یکدیگر مناظره کنند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.


ایرنا

نظر شما