شناسهٔ خبر: 68458420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قطع برق یک هزار و ۵۳۰ مشترک فوق پرمصرف در اهواز

اهواز- ایرنا- اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به قطع برق یک هزارو ۵۳۰ مشترک فوق پرمصرف برق از ابتدای خردادماه تاکنون گفت: برق این تعداد مشترک فوق پرمصرف به دلیل تخطی در میزان مصرف برق تعیین شده و برابر دستورالعمل ابلاغی در راستای کنترل مصرف برق ادارات و سازمان‌های عمومی قطع شده است.

صاحب‌خبر -

محمد فراتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت مصرف بهینه برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: فوق پر مصرف به مشترکانی گفته می شود که بیش از ۲.۵ برابر مصرف برق داشته‌اند.

وی افزود: برق این مشترکان پس از چندین بار تذکر و کاهش ندادن مصرف در راستای رفاه و آسایش عمومی در این روزهای گرم سال، قطع شده است.

فراتی با بیان اینکه توصیه کارشناسان در شرایط سخت تامین برق، رعایت سقف الگوی مصرف است، گفت: استفاده نکردن همزمان از وسایل پرمصرف در ساعت پیک مانند کولرگازی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرفی نظیر لباسشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن در ساعت پیک و خاموش کردن لامپ های اضافی حتی برای یک دقیقه از مهمترین کارها در راستای تامین خدمت رسانی مستمر در این روزهای گرم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز مصرف کل شبکه برق این شهرستان را ۸۵ مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: براساس رصد و پایش صورت گرفته از مرکز پایش این شرکت، شاهد کاهش نیافتن بار مناسب مشترکان اداری بودیم که پس از بی‌توجهی به دستور العمل اعلام شده و چندین بار اخطار، برق این تعداد اشتراک فوق پرمصرف پس از پایان ساعات کاری، با فرمان از راه دور مرکز پایش قطع شده است.

وی ادامه داد: خط قرمز شرکت توزیع برق در شرایط فعلی، تامین آسایش و آرامش شهروندان کلان شهر اهواز است.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اهواز با بیش از یک هزار و ۸۰۰ مشترک در بخش صنعت، یک هزارو ۴۰۸ مشترک در بخش کشاورزی و ۸۹ هزار و ۸۶۶ مشترک در سایر بخش ها، پس از تهران دومین کلانشهر پر مصرف کشور است.

نظر شما