شناسهٔ خبر: 68458376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراخوان جذب ۱۱۴ مدرس دانشگاه جامع در کرمان و مزایای مراکز جوار صنعت

کرمان- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کرمان جزییات فراخوان جدید جذب ۱۱۴ مدرس را در این استان در قالب ۲۸ گروه آموزشی اعلام و ضمن تشریح مزایای مراکز جوار صنعت این دانشگاه در ایجاد اشتغال و مهارت‌افزایی در محیط واقعی کار، بیان کرد که این فراخوان تا ششم مهرماه امسال ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مسعود ایرانمنش روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فراخوان جذب مدرس از ۱۷ شهریورماه جاری شروع شده گفت: باتوجه به رشته های موجود نیازمند ۱۱۴ مدرس هستیم که در قالب ۶ گروه آموزشی در شهر کرمان و مابقی در شهرستان های سیرجان، شهربابک و بم، مدرسان جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان باید از طریق سامانه جذب مدرسان دانشگاه جامع به نشانی https://jam.uast.ac.ir/login مدارک خود را بارگذاری کنند به ویژگی های مدرسان در این دانشگاه که در ۲ دسته «آموزشی» و «خبره» طبقه‌بندی می شوند اشاره و تاکید کرد: در این فراخوان مدرسان آموزشی جذب می شوند و بعد از اینکه فرآیند جذب از طریق سامانه طی شد، بررسی صلاحیت های تخصصی و عمومی آنان انجام می گیرد و کد مدرسی دریافت می کنند.

به گفته ایرانمنش مدرسان آموزشی باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد و ۲ سال سابقه فعالیت اجرایی و تخصصی در رشته مدنظر خود داشته باشند.

وی افزود: مدرسان خبره نیز به افرادی اطلاق می شود که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند اما حداقل ۱۵ سال سابقه کار در تخصص خود باید داشته باشند که پس از ارزیابی های تخصصی جذب می شوند.

فراخوان جذب ۱۱۴ مدرس دانشگاه جامع در کرمان و مزایای مراکز جوار صنعت مسعود ایرانمنش

ایرانمنش گفت: مدرسان در دانشگاه جامع رابطه استخدامی با دانشگاه نخواهند داشت و به صورت حق‌التدریس فعالیت می کنند؛ ضمن اینکه در به‌کارگیری افرادی که در استخدام دولت یا شرکت های غیردولتی هستند محدودیت و مانعی نداریم.

وی با بیان اینکه اینک ۷۵۰ مدرس در سطح دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان کرمان داریم گفت: حدود ۵۰ نفر از این مدرسان خبره هستند.

داوطلبان تدریس توجه کنند

رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کرمان در ادامه با اشاره به چند نکته خطاب به علاقه مندان ثبت نام برای تدریس در این دانشگاه گفت: از آنجا که ثبت نام تنها از طریق سامانه انجام می گیرد و باتوجه به تجربه دوره های قبل، افراد بایستی تمامی مدارک را به طور دقیق و کامل، آن هم در بخش مربوط به همان مدرک، اعلام شده بارگذاری کنند.

ایرانمنش با بیان اینکه به طور مثال مدرک تحصیلی نباید در محل مدرک سابقه کار بارگذاری شود اظهارداشت: نیازها را به تفکیک شهرستان در هر رشته مشخص کرده ایم که موقع ثبت‌نام به آنها توجه شود.

به گفته وی، این مدرسان بعد از کسب کد تدریس که به دنبال تایید صلاحیت های علمی و عملی آنان در مصاحبه انجام می شود، باید به مراکز زیرپوشش دانشگاه در شهرستان مدنظر مراجعه و برای اخذ نوبت تدریس هماهنگی به عمل آورند.

جذب براساس آمایش

ایرانمنش در پاسخ به پرسش ایرنا درباره چگونگی و سهمیه جذب هرساله مدرسان با بیان اینکه دانشگاه جامع براساس نیاز جامعه در طرح آمایش جذب دانشجو می کند، تصریح کرد: در دانشگاه جامع براساس شرایط جامعه و بازار کار، هرسال رشته های جدیدی ایجاد و برخی رشته های فاقد بازار کار نیز حذف می شود.

وی افزود: همانطور که در سطح کشوری اعلام شده، دانشگاه جامع در سطح ملی چهار هزار کد رشته که بازار کار نداشتند را اخیرا حذف و ۸۵۲ کد رشته جدید جایگزین کرد.

ایرانمنش ادامه داد: بر این مبنا می طلبد در رشته های جدید مدرسانی جذب کنیم که سهمیه موردنیاز امسال ما براساس اعلام مراکز زیر پوشش در رشته های مختلف به شرح مذکور اعلام شده است.

مدرسان دارای تجربه

رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کرمان با اشاره به اینکه بسته به نوع فعالیت های این دانشگاه، مدرسان افرادی هستند که دارای تجربه های فعالیت در عرصه میدانی و تخصصی رشته خود هستند گفت: بیشتر مدرسان ما در دستگاه های اجرایی یا بنگاه ها و شرکت های اقتصادی فعالیت دارند و صاحب تجربه هستند که زمینه های مهارتی آنان و نیز انتقال مهارت ها به دانشجویان را تقویت می کند.

فراخوان جذب ۱۱۴ مدرس دانشگاه جامع در کرمان و مزایای مراکز جوار صنعت عکس آرشیوی

دانشگاهی با محیط واقعی کار

ایرانمنش با اشاره به وجوه تمایز دانشگاه جامع با برخی دیگر مراکز دانشگاهی گفت: مراکز علمی کاربردی به نوعی محیط واقعی کار یا مراکز جوار صنعت در اختیار دارند که دانشجو به مهارت آموزی عملیاتی و واقعی بپردازد.

وی به برخی واحدهای علمی- کاربردی استان کرمان مانند رشته های مرتبط با هواپیمایی مثل خلبانی یا ....، همچنین مرکز ارگ جدید بم در کنار خودروسازی ها و نیز مرکز زغال سنگ اشاره و تاکید کرد: در هلال احمر نیز محیط واقعی کار در اختیار داریم که در کمتر دانشگاهی چنین محیطی واقعی در اختیار استان و دانشجو قرار دارد که به خروجی متفاوت‌تر و البته جذب دانشجویان در همان بنگاه‌ها می‌انجامد.

ایرانمنش گفت که ظرفیت های دانشگاه جامع در این واحدها حتی جوابگوی نیازی که این صنایع دارد نیست و این دانشگاه در حد بضاعت خود به تربیت دانشجو اقدام می کند.

دوره‌های کوتاه متناسب با نیاز

وی در ادامه به دوره های آموزشی کوتاه مدت در کنار مقاطع کاردانی و کارشناسی که متناسب به نیاز اشتغال در این دانشگاه برگزار می شود پرداخت و گفت: بسته به نیاز جامعه دوره های مختلفی طراحی می شود تا نیروی موردنظر متخصص جامعه در آن عرصه ها را تربیت و معرفی کنیم.

ایرانمنش افزود: به طور مثال باتوجه به اجرای طرح فیبر نوری در استان و نیاز به افرادی که در نصب، راه اندازی، ارائه خدمت و نگهداری فیبرنوری تخصص دارند، با همکاری شرکت مخابرات و انعقاد تفاهم نامه ای با این شرکت، دوره ای طراحی شد که در محل مرکز هواپیمایی ماهان عملیاتی می شود.

به گفته وی، با همکاری شرکت مخابرات کارشناسان متخصص در این عرصه آموزش داده می شوند تا بتوانند در اجرای این طرح که منازل و واحدهای کسب و کار به آن متصل می شوند، ایفای نقش تخصصی کنند.

به گزارش ایرنا اجرای خط فیبرنوری در شهر کرمان و نیز تعدادی از شهرهای استان عملیاتی شده و قرارداد اجرای آن در بیش از ۵۰ شهر استان به امضا رسیده است.

دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان کرمان اینک ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد و شمار دانشجویانی که در ترم کنونی ثبت‌نام کرده اند افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

نظر شما