شناسهٔ خبر: 68457403 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رشد بیش از ۲۰ درصدی اعتبارات منابع طبیعی تهران در سال جاری

عاطفه کربلایی

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: بودجه ما با همکاری سازمان مدیریت استان و استانداری تهران در سال جاری ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد کرده و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

رضا بیانی در گفت و گو با ایسنا افزود: بودجه ما  در سال ۱۴۰۰ برای طرح‌های جنگل، بیابان، مرتع و آبخیز حدود ۴۵ میلیارد تومان بود ولی در سال ۱۴۰۱ ارتقای خوبی پیدا کرد. سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات خوبی داشتیم. در اداره منابع طبیعی بیش از ۹۰ درصد اعتبارات سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص یافت و بیشتر قراردادهای منعقد شده را به نتیجه رسانده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: بودجه ما در سال جاری ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد کرده و با همکاری سازمان مدیریت استان و استانداری تهران نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است که در بخش جنگل حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان، در بخش آبخیزداری ۴۵ میلیارد تومان و بقیه در بخش مرتع و بیابان است.

وی با اشاره به اقدامات آبخیزداری در استان تهران گفت: حدود ۱۵ پروژه آیخیزداری در سال جاری بر اساس نقشه‌ها و لایه‌های اطلاعاتی در مناطق بحرانی سیل در پایتخت و استان تهران مشخص کرده است و بیشترین اقدامات در حوزه آبخیزداری را در این مناطق انجام داده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اضافه کرد: زمانی که در مناطق هم‌عرض در استان البرز و مازندران در بخش سوادکوه و بالادست کن باران بارید و سیل جاری شد، در استان تهران، فیروزکوه و دماوند و هم‌عرض آن در ارتفاعات کن در تهران سیلاب رخ نداد چراکه طی دو سال گذشته در بخش آبخیزداری اقدامات زیادی انجام دادیم . نمایندگان تهران، فیروزکوه و دماوند در مجلس نیز پیگیر بودند. رییس جمهور شهید نیز این موضوع را برای تهران خیلی پیگیری می‌کرد و اعتبارات خوبی تخصیص یافت.

بیانی در پایان درباره اقدامات انجام شده در بخش جنگل و بیابان گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات و مکان‌یابی بر اساس نقشه‌ها کار خوبی در استان انجام شده است. سال گذشته حدود ۱۴۸۰ هکتار درختکاری و جنگلکاری به‌ویژه در مناطق بیابانی انجام شد و این کار بیشتر در کانون‌های گرد و غبار صورت گرفت. علاوه بر آن درختکاری در شهرستان شمیرانات ، دماوند و پردیس صورت گرفت.

انتهای پیام

نظر شما