شناسهٔ خبر: 68453300 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حردانی نیمکت‌نشین به تیم ملی رفت، رضاییان و اسماعیلی‌فر در خانه ماندند

در حالی که رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر با عملکرد درخشان خود در لیگ برتر، شایستگی حضور در تیم ملی را داشتند، امیر قلعه‌نویی ترجیح داده است از صالح حردانی که در تیم باشگاهی‌اش نیمکت‌نشین است، دعوت کند.

صاحب‌خبر -

یکی از انتخاب‌های عجیب و غیرمنتظره امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، دعوت از صالح حردانی و عدم دعوت از رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر است.

به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران شب گذشته (جمعه) بعد از اتمام رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر، به سراغ اعلام فهرست جدید تیم ملی رفت و از 26 بازیکن برای حضور در اردوی ملی دعوت کرد؛ آن‌هم در حالی‌که ملی‌پوشان باید در فیفادی پیش‌رو، در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026، روز پانزدهم شهریورماه برابر قرقیزستان به میدان بروند و روز بیستم شهریورماه هم دوئل تیم‌های ملی ایران و امارات به انجام خواهد رسید.

لیست تیم ملی در شرایطی اعلام شد که نسبت به حضور و یا عدم حضور برخی بازیکنان در فهرست انتقاداتی نسبت به عملکرد کادرفنی وارد شده است. با این وجود، بازخوانی فهرست بازیکنان دعوت‌شده از سوی امیر قلعه‌نویی به تیم ملی نشان می‌دهد که غیرمنتظره‌ترین انتخاب‌های قلعه‌نویی در سمت راست خط دفاعی تیم بوده است؛ جایی‌که او به سراغ دعوت از صالح حردانی و آریا یوسفی رفته و 2 بازیکن سپاهان را به اردوی ملی فراخوانده است اما خبری از رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر در فهرست بازیکنان منتخب قلعه‌نویی نیست!

درخشش رضاییان هم قلعه‌نویی را از تصمیم‌اش منصرف نکرد!

قلعه‌نویی در سودای آن است تا فهرست تیم ملی را جوان‌تر از گذشته کند و در این مسیر او به سراغ تغییر و تحولات مهمی در فهرست تیمش رفته است. با این وجود همچنان انتقادات نسبت به روند جوان‌گرایی در تیم ملی ادامه دارد و یکی از تصمیمات بحث‌برانگیز امیر قلعه‌نویی، حذف نام رامین رضاییان از فهرست تیم ملی است؛ به‌طوری‌که او به مانند اردوی قبلی، بازهم در جمع ملی‌پوشان نیست. رضاییان در شروع فصل جدید، یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ بیست‌وچهارم است و با 2 گل و یک پاس گل، جزو موثرترین بازیکنان فصل جدید لیگ برتر محسوب می‌شود.

گل‌سازی‌های دانیال هم به چشم قلعه‌نویی نیامد

دانیال اسماعیلی‌فر با وجود جدایی از پرسپولیس و پیوستن به تراکتور، توانسته خیلی زود به یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی تبدیل شود؛ به‌طوری‌که بازخوانی کارنامه اسماعیلی‌فر نشان می‌دهد که او در طول 3 هفته اخیر، توانسته 2 گل برای تیمش بسازد و جزو برترین پاسورهای فصل جدید لیگ برتر محسوب می‌شود. جالب آنکه در سالیان گذشته گفته می‌شود دعوت از رامین رضاییان و صادق محرمی، دلیل پشت خط ماندن دانیال اسماعیلی‌فر است اما حالا در شرایطی‌که خبری از حضور رضاییان و محرمی در تیم ملی نیست، بازهم دانیال اسماعیلی‌فر به اردوی ملی فراخوانده نشده است!

دعوت حردانی نیمکت‌نشین به جای 2 ستاره آماده!

امیر قلعه‌نویی با وجود درخشش رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر به سراغ دعوت از صالح حردانی و آریا یوسفی رفته است؛ آن‌هم در حالی‌که حردانی بعد از ثبت عملکردی ضعیف در دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا برابر شباب‌الاهلی امارات، فقط در دوئل با چادرملو در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و در 2 مصاف اخیر سپاهان در لیگ برتر نیمکت‌نشینِ وحدت هنانوف بود! جالب آنکه یوسفی هم در فاز تهاجمی از سوی ژوزه مورایس به میدان فرستاده می‌شود و دعوت از حردانیِ ناآماده و یوسفی‌ای که در پستی غیر از دفاع راست در تیم باشگاهی‌اش به میدان می‌رود، زمینه‌ساز طرح انتقادات پرشمار از امیر قلعه‌نویی شده است.

نظر شما