شناسهٔ خبر: 68446578 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خطیب حرم مطهر رضوی: زائران امام رضا (ع) باید به اشاعه فرهنگ و سیره رضوی در جامعه کمک کنند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: کسی که به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شود باید با عمل به سیره آن حضرت، به زندگی خودرنگ و بوی رضوی ببخشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف حرم مطهر رضوی که به مناسبت ایام دهه آخر صفر و در محل رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان این که زیارت امام رضا(ع) باید منشأ تحول معنوی برای زائر باشد، اظهار کرد: کسی که به زیارت مشرف می‌شود، باید رنگ و بوی امام رضایی بگیرد و این رنگ و بو را در همه ابعاد زندگی برای خود حفظ کند.
وی تصریح کرد: یکی از بارزترین ویژگی‌های امام رضا (ع) رافت و مهربانی است و زائر آن حضرت نیز باید به تاسی از سیره زندگی ایشان با مردم رفتاری نیکو داشته باشد و در نهایت مهربانی و شفقت، با آنها رفتار کند.
وی یکی دیگر از ویژگی‌های امام رضا (ع) را بخشش دانست و گفت: ما هم اگر می‌خواهیم رفتاری امام رضایی داشته باشیم باید خطا و اشتباه دیگران را ببخشیم و کینه‌ای از آنها به دل نگیریم چرا که این رفتار با سبک و سیره زندگی رضوی، منطبق نیست.
وی ادامه داد: احترام به بزرگ‌ترها به‌ویژه والدین، تواضع در برابر اساتید، پرهیز از عیب‌جویی و تخریب مردم از دیگر رفتارهایی است که یک زائر بعد از تشرف به زیارت بیشتر از گذشته آن را باید رعایت کند چرا که یک فرد امام رضایی باید مجموعه‌ای از فضایل اخلاقی باشد.
 این سخنران، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه دوستی با مردم نیمی از خرد است، بر اهمیت ایجاد روابط صمیمانه و مبتنی بر محبت در جامعه تأکید کرد و گفت: زائران امام رضا (ع) باید با پرورش روحیه‌بخشش، گذشت و مهربانی، در زندگی، به اشاعه فرهنگ و سیره رضوی در جامعه کمک کنند.
گفتنی است، قرائت زیارت امین‌الله با نوای مهدی نیک‌بخت و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و عزاداری توسط جعفر ملائکه و عادل خوش‌رو، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما