به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، در راستای فراهمسازی شرایط مناسب برای زائران اربعین حسینی در سال 1403، مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اقدامات گستردهای انجام دادهاند که این اقدامات در چندین محور و با همکاری نهادهای مختلف با هدف ایجاد خدمات بهتر و ارتباطات پایدار در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و دیگر مناطق زیارتی انجام شده است.
شرکت ارتباطات زیرساخت استان کرمانشاه با تامین ظرفیتهای ارتباطی برای ارتباطات پایدار دیتا و سوئیچ و اعزام تیمهای نگهداری 24 ساعته در مناطق مرزی، نقش مهمی در تضمین کیفیت خدمات ارتباطی ایفا کرده است.
همچنین، استقرار موکبهای خدمترسانی و تامین تجهیزات برق مراکز ارتباطی برای پایداری بیشتر ارتباطات در طول راهپیمایی اربعین از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.
تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب یکی دیگر از دست اندرکاران تسهیل ارتباطات در راهپیمایی اربعین با استقرار تیمهای پایش در مرز خسروی و بررسی پهنای باند اپراتورهای ثابت و سیار بر ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت نظارت داشته است.
همچنین، جلوگیری از فروش سیمکارتهای غیرمجاز و انجام درایو تست بیش از 900 کیلومتر از مسیرهای اربعین برای شناسایی و رفع نقاط مشکلدار از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.
شرکت ملی پست کشور که موفق به احداث 9 موکب خدمات رسانی به زائران در کشور عراق شده به صورت ویژه توسط شرکت پست استان با برقراری دفاتر خدمات پستی در پایانه خسروی و بازسازی ساختمانهای مرتبط، تسهیلات ویژهای برای زائران اربعین فراهم کرده و توزیع بیش از 26000 گذرنامه زوار و دریافت بیش از 318 پست یافته و ثبت اطلاعات هویتی در سامانه گوشهای از فعالیت شرکت پست استان در راهپیمایی اربعین حسینی بوده است.
مخابرات منطقه کرمانشاه با برقراری اینترنت وایفای رایگان از طریق نصب 31 اکسس پوینت در سایتهای تلفن همراه و پایانهها و احداث موکب در مرز خسروی، به تسهیل ارتباطات و خدمات رسانی به زائران پرداخته و این شرکت فیبر نوری استندبای مرز خسروی را به اتمام رسانده است.
در مسیر همراهی و همدلی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) پست بانک استان با توزیع ارز در کلیه شعب خود در استان و ایجاد باجه توزیع ارز در پایانه خسروی، نیازهای مالی زائران را پشتیبانی کرده است.
چنانکه می دانیم یکی از نیازهای اصلی زائران در مسیر راهپیمایی اربعین ارتباطات پایدار و با قیمت مناسب در هر دو کشور است که اپراتور همراه اول با ارتقاء ظرفیت 17 سایت موجود، نصب 6 سایت سیار در مرز خسروی و راهاندازی یک سایت جدید تلفن همراه در روستای توبره ریز، بهبود پوشش اینترنتی در مناطق حساس، این نیاز را در استان کرمانشاه برآورده کرده است.
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز با احداث یک سایت جدید در مرز پرویزخان و سرپل ذهاب، نصب 4 سایت سیار در مرز خسروی، ایجاد دفاتر خدمات مشترکین و ارائه وایفای رایگان در مسیر اربعین و احداث موکب به خدمترسانی بهتر به زائران پرداخته است.
در نهایت اپراتور رایتل نیز با برقراری رومینگ بینالملل با اپراتورهای عراق، برقراری اینترنت وایفای رایگان در مسیر راهپیمایی اربعین و ارائه خدمات پشتیبانی در سه شهر این کشور، نقش خود را در بهبود ارتباطات زائران ایفا کرده است.
این اقدامات گسترده از سوی مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نشاندهنده تعهد و تلاشهای بیوقفه در جهت ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی در سالجاری بوده است.
نظر شما