علی فرهادی اظهار کرد: آزمونهای نهایی از کیفیت و برابری برخوردار است و تاثیر این آزمونها هم در کنکور سراسری برای همه دانشآموزان یکسان خواهد بود.
فرهادی افزود: با برگزاری امتحانات نهایی به عدالت آموزشی نزدیک میشویم چون دانشآموزی که در طول سال تحصیلی تلاش کند، میتواند وارد دانشگاه شود و همهاش به کنکور ختم نمیشود.
سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالهای اول اجرای امتحانات نهایی است، شاید دانش آموزان به مرور خود را با این آزمونها تطبیق دهند و تلاش بیشتری کنند.
فرهادی عنوان کرد: مصوبه برگزاری امتحانات نهایی ناظر به قانون، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و پژوهش است که آرام آرام کنکور حذف شود و استرس از دانشآموزان گرفته شود و دانشآموز در طول سال تحصیلی درس بخواند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نوع تدریس و شرایط مدرسه در نمرات امتحانات نهایی تاثیرگذار است یا خیر، گفت: بی شک تراکم دانشآموزان کلاس و آموزش و پیوسته معلمان دخیل است، اما باید برگزاری امتحانات نهایی را شروع میکردیم.
گفتنی است تاثیر ۵۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی عاملی شده تا دانشآموزان آزمون خرداد را جدیتر بگیرند و با توجه به گستردگی جمعیت و تعداد دروس، نظرات متفاوتی در سخت یا آسان بودن سوالات دارند. بسیاری از دانشآموزان معتقدند که سوالات امتحانات نهایی بسیار دشوارتر از سطح تدریس معلم است و بنابراین نمیتوانند نمرات قابل قبولی را در این آزمونها کسب کنند.
نظر شما