شناسهٔ خبر: 68444054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون قضایی سازمان زندان ها: شغل زندانبانی پرچالش و سخت است

مشهد- ایرنا- معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: یکی از مشاغل سخت در نظام قضایی و حتی خارج از آن شغل خطیر و پرچالش زندانبانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید اسدی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در مشهد، افزود: به کمتر از کسری از ثانیه ممکن است اتفاقی در زندان با ابعاد خاص امنیتی، بهداشتی، بودجه ای و قضایی روی دهد که تمام تلاش ها را زیر سوال ببرد.

وی همچنین گفت: تمام تلاش و دغدغه مسوولان در این حوزه این است که سرمایه اجتماعی نظام اسلامی تقویت شود و اعتماد اجتماعی مردم به جمهوری اسلامی افزایش یابد.

اسدی بیان داشت: با این دیدگاه می توان گفت باید کاری کرد که این اسیران بند، دچار واگرایی با نظام اسلامی و انقلاب نشوند لذا باید طوری با زندانیان و موضوعات زندان رفتار کرد که این افراد پس از خروج از زندان امیدوارانه به نظام اسلامی نگاه کنند و بازگرداندن سالم مددجویان به جامعه محقق شود.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز گفت:آقای حسینی، مدیر کل سابق زندان های استان، به درخواست خودشان و به واسطه مشکلات در زندگی شخصی به عنوان مدیر کل زندان ها در استان زنجان منصوب شدند.

حجت الاسلام رضا زرندی همچنین به خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: وقتی به خانواده زندانیان کمک می شود اجر و ثواب این کمک ها قابل بیان و احصا نیست چرا که این خانواده ها بی گناه بودند.

وی اظهار داشت: به برکت این رفتارها و خدمات است که روحیه مدیران زندان ها نرم شده به آنها لطافت بخشیده است.

در این نشست سید مجتبی حسینی، مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی تکریم شد و "غلامرضا روشان" به عنوان مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی معرفی گردید.

پیش از این حسینی به عنوان مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان منصوب شده بود. روشان پیش از این مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خوزستان بوده است.

نظر شما