شناسهٔ خبر: 68441386 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

همزمان با هفته دولت: آیین رونمایی از اجرای 20 کیلومتر فیبر نوری و ارتقا تکنولوژی نسل چهارم تلفن همراه در روستای باباکلا شهرستان ساری | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در آیین بهره برداری از پروژه فیبر نوری و ارتقای تکنولوژی نسل چهارم سایت همراه اول روستای بابا کلای بخش چهاردانگه شهرستان ساری از تخصیص اعتبار برای ۴۳ روستای شهرستان ساری خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران  اسماعیل اعزی مدیرکل در مراسم آیین بهره برداری از پروژه ارتباطی روستای باباکلای بخش چهاردانگه شهرستان ساری، ضمن تقدیر از زحمات دهیاری و شورای اسلامی روستای مذکور در همکاری و پیگیری کامل این موضوع، تاکید کرد: در مسیر اجرای ارتقای تکنولوژی نسل چهارم سایت موجود در این روستا مشکل تامین بستر انتقال و پهنای باند لازم وجود داشت که نیازمند اجرای پروژه فیبر نوری بود که پس از تخصیص اعتبارات لازم توسط مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملیات اجرایی آن به میزان ۲۰ کیلومتر حفاری و فیبرگزاری توسط مجموعه همکارانمان در مخابرات منطقه مازندران انجام گردید و سپس با نصب تجهیزات لازم سایت همراه اول موجود در روستا نیز به تکنولوژی 4G ارتقاء یافت.
رئیس کارگروه توسعه ارتباطات استان مازندران در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار برای اتصال و تقویت پوشش اینترنت برای ۴۳ روستای شهرستان ساری خاطرنشان کرد: از این تعدد روستاهای تخصیص اعتبار یافته، تعداد ۲۷ روستای آن مرتبط با بخش چهار دانگه است که امروز و در ایام هفته دولت اتصال روستای باباکلا را در کنار مردم شریف این روستا شاهد هستیم.
اعزی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با همراهی مجموعه مخابرات منطقه مازندران و اپراتورهای تلفن همراه در طی سالهای اخیر افزود: از ۴۳ روستای ابلاغی شهرستان ساری، تاکنون ۲۶ روستای این شهرستان از اینترنت پرسرعت همراه برخوردار  و به شبکه ملی اطلاعات متصل گردیدند.
دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان مازندران با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۷ روستای باقیمانده از ابلاغات گذشته، تاکید کرد: در مسیر نهایی سازی تخصیص اعتبار و راه اندازی این پروژه ها، از حمایت های فرماندار محترم شهرستان ساری، نمایندگان محترم مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و بخشداران و اعضای محترم شوراهای اسلامی و بخش و دهیاران این روستاها برخوردار بودیم و قدردان زحمات این عزیزان هستیم.
در ادامه نوبخت فرماندار شهرستان ساری نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری و با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: خدمت خالصانه، مجدانه و در میدان شهیدان رجایی و باهنر چراغ راه تمامی مدیران است.
مقام عالی دولت در شهرستان ساری افزود:توسعه امکانات و زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی و توسعه شبکه فیبرنوری در مرکز استان از جمله اقدامات بسیار مناسب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای کمتر برخوردار است و تصریح کرد: در هفته دولت از ۸۵ پروژه ارتباطی با مجموع اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیاردتومان در شهرستان ساری رونمایی شد که از این تعداد ۶۹ پروژه در مناطق شهری و ۱۱ پروژه در مناطق روستایی به بهر برداری رسید و ۵ پروژه ارتباطی نیر کلنگ زنی شد.
گفتنی است آیین افتتاح پروژه های تجمیعی ارتباطی و مخابراتی شهرستان ساری با حضور اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، نوبخت فرماندار مرکز استان، کاظم نژاد معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ساری، کاظمی بخشدار چهاردانگه، جوانمرد رییس اداره مخابرات شهرستان ساری و سایر مسئولین و مردم منطقه در روستای باباکلا بخش چهاردانگه برگزار شد. ‎

نظر شما