شناسهٔ خبر: 68441078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

محمد کعب عمیر نماینده مجلس:شرکت پگاه خوزستان ۸۰ میلیارد تومان زیان ده است

محمد کعب عمیر نماینده مجلس در نشست خبری از زیان ده بودن شرکت پگاه خوزستان پرده برداشت/مدیران شرکت نیشکر طرح میان آب اخیراً همه را در شهرستان گول زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین: محمد کعب عمیر نماینده مردم شهرستان شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه  شهرستان شوش و کرخه گفت؛ مشاهده کنید که در شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان چه اتفاقی افتاده است، بنده کمک کردم که مدیر عامل کنونی شرکت به این جایگاه برسند و به بدلیل حمایت از نخبگان نیر افتخار میکنم. مدیر عامل صنایع شیر ایران از فرزندان و نخبه های استان خوزستان است البته از ایشان حمایت کردم ولی اکنون برای این انتخاب متاسف هستم.

وی گفت؛ یک تفاهم نامه در سفر دوم شهید رئیسی به استان منعقد شد که برای تکمیل زنجیره و ارزش تولید که حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی داشت اقدام کردم و مهندس ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور را به شهرستان دعوت کردم که وقتی ایشان از بخش فتح المبین بازدید کرد و هنگامی که از نزدیک منطقه را مشاهده کرد، ظرفیت شهرستان را تحسین و برای وضع موجود تاسف خورد.

کعب عمیر افزود؛ ترکی پیشنهاد دادند که شرکت شیر پگاه خوزستان میتواند محصولاتش را به تمام نقاط کشور صادر کند و با موافقت در محل بازدید، به مدیرعامل شرکت شیرپگاه خوزستان گفتم طرح آن را آماده کنید. ولی ایشان تاکنون هیچ اقدامی انجام ندادند. جهت اطلاع در آن تفاهم نامه هزار میلیارد تومان منعقد شده بود.

ایشان اظهار کردند؛ شرکت شیر پگاه خوزستان یک محدوده داشت و یک موضوع اساسی که قبلا فقط در استان خوزستان می توانست محصولات تولیدی را عرضه کند، بنده چون دوره گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بودم با آقای مهندس ترکی رابطه ی خوبی داشتم، دستور ایشان را گرفتم که با این کار شرکت توانست محصولاتش را در تهران و همه شهرستانهای کشور عرضه کند که بهره وری و تولید شرکت بالا رفت.


محمد کعب عمیر عنوان کرد؛ با گذشت مدت چهارده سال شرکت توانست حدود ۴۰ نفر از نیروهایش را تبدیل وضعیت کند و از ضرر و زیان های انباشته ای که از گذشته داشت خارج شد و با این کار موجب شد تا شرکت ششم صنایع شیر ایران شود.اما اکنون شرکت چه دستاوردی دارد، بنده هیچ مشکلی با ایشان ندارم، بحث انتخابات تمام شده است و به این موضوع کاری ندارم که بامن بوده است یانه، منتها شرکت به پردگاه رسیده است، حسابرسی داخلی ورود و کار خود را شروع کرده است.

نماینده مجلس؛ اکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان ضرر و زیان انباشته دارد، کارگران این شرکت اگر به خیابان بیایند، بنده و فرماندار باید جوابگو باشیم.

وی تصریح کرد؛ طالبی اگر درست کار می کرد امروز برای ایشان تلاش می کردم و با مدیران و وزیر تعاون و رفاه، ایشان را بعنوان گزینه مدیرعامل صنایع شیر ایران معرفی و حمایت می کردم اما تمام دربها را بستند. بعد از حسابرسی از شرکت نتیجه را به شما اطلاع خواهم داد و متوجه خواهید شد که صحبت های بنده درست است.

مدیران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب اخیراً همه را در شهرستان گول زدند.

کعب عمیر در جواب سؤالی در خصوص صحبت های چندسال گذشته با موضوع شرکت خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب گفت؛ تحقیق و تفحص شرکت انجام شده است، دیتا و اطلاعات آن کامل و با کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کردم.

وی گفت؛ هفته آینده که مجلس در بحث انتخابات مشغول است و دو هفته دیگر مجدد به کمیسیون اصل ۹۰ نامه نگاری خواهم کرد تا این موضوع را در دستور کار قرار گیرند. نهادهای نظارتی ورود خواهند کرد، هم سازمان بازرسی که بازوی نظارتی قوه قضاییه، و هم دیوان محاسبات که بازوی نظارتی مجلس است، قطعن ورود خواهند کرد.

وی افزود؛ تعارفی با کسی ندارم و چیزی پیش این‌ها ندارم، ما این‌ها را دعوت کردیم و گفتیم حلقه مفقوده عنوان این شرکت کشت و صنعت نیشکر میاناب است، عرض کردم صنعتش کجاست، شما زمین مردم را بردید و در حال کشت شلتوک و کُنجد هستید که این برای مردم اشتغال زایی ایجاد نمی‌کند.

نماینده مجلس گفت؛ اخیراً هم آمدن با «طرح اسانس گیری» همه را در شهرستان گول زدند که به آن‌ها گفتم طرحی را که رفتید و کلنگزنی کردید «۲۰ الی ۳۰ نفر» بیشتر اشتغال زایی ندارد، سیاست‌های این شرکت مشخص است و تعارفی با کسی نداریم.

وی اظهار کرد؛ مدیران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در اوایل برای خرید نیشکر گفتند، کسی برای خرید نیشکرٍ ما جهت عقد قرارداد استقبال نمی‌کند، که با دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی جلسه گذاشتم و موضوع را مطرح کردم ایشان استقبال و بیان کردند هر چقدر کشت نیشکر باشد، طبق قراردادی مشخص محصولاتشان را خریداری می کنند، شرکت ۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد، ۳ یا ۴ هزار هکتار کشت کنند ما استقبال می کنیم.

نماینده و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این موضوع مورد استقبال مدیران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب واقع نشد و چون هدف فقط زمین داری است، در موضوع واگذاری شرکت خیلی‌ها چیزهایی گیرشان آمد، یکی سانتافه و دیگری منزل و این مردم رها شدند.

ایشان افزودند؛ مثل شرکت نیشکر هفت تپه که ورود کردم به این شرکت نیز ورود خواهم کرد، از این شرکت‌ها که چیزی نگرفتم و به این دلیل می‌توانم حرفم را بزنم و تا حصول نتیجه پیگیر خواهم شد.

46

نظر شما