شناسهٔ خبر: 68438198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

با ارسال پیامی به همتای قرقیزستان

پزشکیان سالگرد استقلال قرقیزستان را تبریک گفت

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «صادیر جاپاروف» رئیس‌جمهوری قرقیزستان فرارسیدن سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت.
وی در این پیام آورده است: بر این باورم که روابط مبتنی بر احترام متقابل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان به نفع مردم دو کشور، بیش از گذشته تقویت و توسعه می‌یابد.
رئیس‌جمهور در ادامه این پیام افزوده است: در دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری با کشورهای همسایه و منطقه در اولویت سیاست خارجی قرار دارد.

پیام‌های تبریک پزشکیان به پادشاه و نخست‌وزیر مالزی
همچنین مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست‌وزیر و همچنین مردم این کشور تبریک گفت.رئیس‌جمهور در پیام تبریک روز ملی مالزی به عالی‌جناب سلطان «ابراهیم ابن اسکندر» پادشاه این کشور آورده است: «اطمینان دارم مناسبات برادرانه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنان موجب تحکیم و همبستگی امت اسلامی خواهد بود.»وی همچنین در پیام تبریک خود به «داتو سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی ابراز اطمینان کرده است که در پرتو پیوندهای مشترک اسلامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور، روابط دوستانه بیش از پیش مسیر رشد و تقویت را در راستای منافع فیمابین و نیز امت اسلامی حفظ کند.

 

نظر شما