شناسهٔ خبر: 68438094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی هواشناسی هرمزگان نهم شهریور

اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج خواهد شد. بیشینه سرعت باد در محدوده شرق تنگه هرمز تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: بنابراین توصیه می‌شود از رفت و آمد شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز بویژه در منطقه جاسک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

وی گفت: تلاطم دریا تا روز دوشنبه ۱۲ شهریور تداوم خواهد داشت و از روز شنبه ۱۰ شهریور شرق خلیج فارس نیز با افزایش باد‌های جنوب شرقی متلاطم خواهد شد.

حمزه نژاد افزود: همچنین امروز در ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی و جزایر استان مه صبحگاهی و در سایر مناطق غبار محلی پدیده شاخص خواهد بود که این شرایط با کاهش میدان دید افقی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۸ شهریور

وی گفت: تا پایان وقت امروز (جمعه) با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، افزایش سرعت باد و گردوغبار در مناطق شرقی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق، افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی، از هفته آینده کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

نظر شما