شناسهٔ خبر: 68437680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جوان‌ترین ورزشکار  ایران را وارد جدول مدال‌ها کرد

روزنامه جوان

ورزشکاران اعزامی از همان روز نخست تمام توان‌شان را به کار گرفتند تا از اعتبار ورزش کشورمان دفاع کنند. زهرا رحیمی زودتر از بقیه چراغ مدال‌آوری را روشن کرد. امروز هم امیدوار به درخشش آخرین تکواندوکارانمان هستیم و نمایندگان تیراندازی و دوومیدانی نیز از جمله مدعیان کسب خوشرنگ‌ترین مدال هستند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کاروان پارالمپیک ایران با درخشش بانوی پاراتکواندو به جدول مدال‌ها راه یافت. هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ از روز پنج‌شنبه رسماً در پاریس آغاز شد و اولین مدال «فرزندان ایران» توسط جوان‌ترین عضو کاروان به ارمغان آمد. 
ورزشکاران اعزامی از همان روز نخست تمام توان‌شان را به کار گرفتند تا از اعتبار ورزش کشورمان دفاع کنند. زهرا رحیمی زودتر از بقیه چراغ مدال‌آوری را روشن کرد. امروز هم امیدوار به درخشش آخرین تکواندوکارانمان هستیم و نمایندگان تیراندازی و دوومیدانی نیز از جمله مدعیان کسب خوشرنگ‌ترین مدال هستند. 
 نقره ارزشمند و قول طلا
زهرا رحیمی ۱۵ ساله در اولین تجربه حضورش در بازی‌های پارالمپیک مدال نقره را به گردن آویخت. ملی‌پوش وزن ۵۲‌- کیلوگرم پاراتکواندو در فینال مقابل حریف مغول کم آورد و دستش به مدال طلا نرسید. بااین‌حال جوان‌ترین عضو کاروان با همان نقره‌ای که از چکی چان معروف دریافت کرد رتبه ایران در بین کشور‌های حاضر را به رده بیستم رساند. رحیمی به بالا بودن سطح رقابت‌ها اشاره کرده و اینکه در دوره بعد حتماً طلا خواهد گرفت: «سطح مسابقات خیلی بالا و حریفان باتجربه و قدرتمند بودند. بازی فینال هم حریف مغولی با‌تجربه‌تر و فنی‌تر از من بود و متأسفانه نتوانستم به پیروزی برسم. جوان هستم و قطعاً کم نمی‌آورم و برای المپیک بعدی قدرتمندتر حضور پیدا می‌کنم. خیلی خوشحالم که اولین مدال کاروان را من گرفتم، اما اگر طلا بود خیلی خوشحال‌تر بودم و قول می‌دهم که جبران کنم. قبل از بازی فینال از ناحیه زانو آسیب دیدم و نتوانستم آنطور که توانایی‌اش را داشتم، مسابقه بگیرم.»
روز پنج‌شنبه ایران یک نماینده دیگر هم در پاراتکواندو داشت، اما مریم عبدالله‌پور به‌رغم حضور در دیدار رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز نشد. عاطفه کشاورز، سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندوی بانوان علت شکست عبدالله‌پور و موفقیت رحیمی را توضیح داد: «کسب مدال نقره زهرا رحیمی را به مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم با این مدال ذره‌ای لبخند بر لبانشان نقش بسته باشد. دختران ایران برای این مسابقات بسیار زحمت کشیدند و در کنار آن‌ها نیز خیلی‌های دیگر کمک کردند. این پارالمپیک دومی بود که پاراتکواندو در آن حضور داشت و نسبت به پارالمپیک قبلی در توکیو سطح آن بسیار بالا و متفاوت بود. دختران ما بازی‌های سنگینی داشتند. عبدالله‌پور با قهرمان دوره قبلی پارالمپیک در دور اول بازی کرد که دو بار او را شکست داده بود، اما در این میدان بزرگ، تجربه حرف اول را می‌زند و حریف باتجربه‌تر بود. زهرا رحیمی جوان‌ترین ورزشکار کاروان اعزامی ایران به پاریس بود که با رنک ۲ و ۴ جهان و قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مبارزه کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. در فینال حریف رحیمی بازیکن باتجربه‌ای بود و تجربه‌اش بر او چربید. با وجود این خوشحالم که مدال گرفت و امیدوارم در مسابقات و پارالمپیک‌های بعدی جبران کند. بازیکنان ما جوان هستند و هرچه مسابقات به سمت مبارزات پایانی و فینال می‌رفت، جو سالن سنگین‌تر می‌شد و برای بازیکنان ما که کم‌تجربه هستند، تحمل و مدیریت آن سخت بود. در کل از عملکرد ملی‌پوشان ایران راضی هستم.»


 سایر ورزشکاران
روز گذشته تنها یکی از شناگران ایران به فینال راه یافت. سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار در ۱۰۰ متر قورباغه به آب زدند و ضیغمی‌نژاد با ثبت رکورد ۱:۱۰:۵۸ رتبه چهارم مرحله مقدماتی را به دست آورد و راهی فینال شد، اما ایزدیار با رکورد 
۱:۱:۱۳:۰۴ در گروه دوم مقدماتی هفتم شد و به فینال نرسید. شاهین ایزدیار مصدومیت را عامل ناکامی‌اش در بازی‌های پاریس عنوان کرد: «این سومین دوره‌ای بود که در پارالمپیک شرکت می‌کردم. در دو دوره قبلی به فینال رسیده بودم. از یک ماه قبل که در کره‌جنوبی اردو داشتیم، یک آسیب‌دیدگی در کشاله ران داشتم که تقریباً خوب شده بود، اما دو روز قبل باز هم اذیتم کرد. با وجود این آسیب‌دیدگی تمام تلاشم را کردم، اما نشد. فقط می‌توانم بگویم شرمنده پدر و مادرم و مردم شدم.» همچنین رقیه شجاعی در مسابقات ۱۰ متر تفنگ بادی بانوان در رقابت با ۱۶ ورزشکار در رده نهم ایستاد و نتوانست به فینال راه یابد. 
 نمایندگان امروز ایران
با ورود ساره جوانمردی و امان‌الله پاپی به میدان شانس افزایش مدال‌های ایران بالا رفته است. امروز دو نماینده در پاراتکواندو مردان روی شیاپ‌چانگ می‌روند؛ علیرضا بخت و حامد حق‌شناس در اوزان ۸۰ - و ۸۰ + کیلوگرم از ساعت ۱۱:۳۰ با حریفان خود مبارزه می‌کنند. 
در رشته تیراندازی ساره جوانمردی و نسرین شاهی در تپانچه بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار می‌گیرند. فاطمه همتی، ملی‌پوش تیراندازی باکمان عصر امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی حاضر می‌شود، تیم‌ملی گلبال به مصاف برزیل می‌رود و پاپی، ملی‌پوش پرتاب نیزه برای کسب مدال می‌جنگد.

نظر شما