شناسهٔ خبر: 68436738 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضیغمی‌نژاد: نمی‌دانم چرا نمی‌توانیم به مدال برسیم

وحید رجبی

نماینده پاراشنای ایران در پارالمپیک پاریس می‌گوید انتظار بیشتری از خودش در فینال ۱۰۰ متر قورباغه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سینا ضیغمی نژاد بعد از کسب عنوان هشتمی ماده ۱۰۰ متر قورباغه کلاس SB۹ در مسابقات پاراشنای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. در ماه های اخیر تمام تلاشم را کردم و تمریناتم را جدی دنبال کردم. امروز هم تمام زور خودم را زدم و در نهایت هم به رتبه هشتم رسیدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار داشت که به مدال برسد، عنوان کرد: انتظارم از خودم بیشتر بود. تمرینات بسیار پرفشاری انجام دادم و ۶ ماه از خانه دور بودم. صبح و عصر تمرین می کردم اما نمی دانم چرا هر چقدر تلاش می کنیم باز هم نمی توانیم به مدال برسیم.  

نفر هشتم مسابقات پاراشنای پارالمپیک پاریس در خصوص اینکه رکوردهایی که امروز به مدال دست یافتند را قبلا ثبت کرده یا خیر؟ گفت: من رکوردهای نفر سوم و چهارم را که دیدم به نظرم خودم هم می توانستم چنین رکوردی بزنم و قبلا ثبت کرده بودم. من هم باید در چنین جایگاهی قرار می گرفتم اما نمی دانم دیگر باید چه کار کنم که به مدال برسم. 

ضیغمی نژاد در پایان گفت: به راهم با قدرت ادامه می دهم و امیدوارم در آینده بتوانم رتبه بهتری کسب کنم.

ایزدی: جو سالن در مسابقه فینال خیلی سنگین بود

سرمربی تیم ملی پاراشنای ایران گفت: جو سالن رقابت های پاراشنا باعث ایجاد فشار روانی روی بچه ها شد. 

به گزارش ایسنا، علیرضا ایزدی سرمربی تیم ملی پاراشنای ایران بعد از پایان رقابت های 100 متر قورباغه کلاس SB9 با حضور دو نماینده ایران، گفت: امروز سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار را در رقابت داشتیم که سینا توانست به عنوان نفر هشتم به فینال راه پیدا کند و در پایان هم جایگاه هشتم را به خودش اختصاص داد. 

وی در پاسخ به این سوال که رکورد ضیغمی نژاد در مرحله مقدماتی بهتر از فینال بود، گفت: جو مسابقه خیلی سنگین است. ما بعد از هانگژو نتوانستیم در مسابقه ای شرکت کنیم، در حالی که همه شناگرانی که می بینیم در چند مسابقه جهانی شرکت داشتند. ورزشکاران ما در یک مسابقه قهرمانی کشور داخلی شرکت کردند که تماشاگر ندارد، اما اینجا 17 هزار نفر تشویق کردند. به ویژه در فینال شناگر فرانسوی هم بود و سالن یکصدا تشویقش می کرد. این مسائل مزید بر علت شد که فشار روانی روی ورزشکار ما خیلی زیاد شود و نتواند عملکرد خودش را به خوبی ارائه دهد.

ایزدی در خصوص اینکه انتظار مدال از شاگردانش داشته یا خیر، گفت: در دو دوره قبلی هم شرکت کرده بودیم، توانستیم به فینال برسیم و هشتم شدیم. در این دوره هم این اتفاق تکرار شد. رقبای سختی داریم و کشورها سرمایه گذاری خوبی می کنند. جایگاه ما همین است و همین که به فینال رسیدیم، اتفاق خوبی بود.

انتهای پیام

نظر شما