شناسهٔ خبر: 68435945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پیام‌های تبریک پزشکیان به پادشاه و نخست‌وزیر مالزی

رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست وزیر و همچنین مردم این کشور تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

 رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست وزیر و همچنین مردم این کشور تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست‌وزیر و همچنین مردم این کشور تبریک گفت.
رئیس جمهور در پیام تبریک روز ملی مالزی به عالی‌جناب سلطان «ابراهیم ابن اسکندر» پادشاه این کشور آورده است: «اطمینان دارم مناسبات برادرانه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنان موجب تحکیم و همبستگی امت اسلامی خواهد بود.»
وی همچنین در پیام تبریک خود به «داتو سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی ابراز اطمینان کرده است که در پرتو پیوندهای مشترک اسلامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور، روابط دوستانه بیش از پیش مسیر رشد و تقویت را در راستای منافع فیمابین و نیز امت اسلامی حفظ کند.
 روز مالزی که به آن به روز ملی این کشور نیز گفته می‌شود مصادف با ۱۶ سپتامبر است. در سال ۱۹۶۳ کشور مالزی حدود ۶ سال پس از کسب استقلال از انگلستان، با تجمیع فدراسیون مالایا، برونئو شمالی (صباح)، ساراواک و سنگاپور شکل گرفت.
اگرچه در ابتدا قرار بود طرح اعلام تشکیل مالزی از بخش‌های فدراسیون مالایا، برونئو شمالی (صباح)، ساراواک و سنگاپور روز اول ژوئن سال ۱۹۶۳ انجام شود، اما این تاریخ به ۳۱ اوت منتقل و سپس به دلیل هم‌زمانی با روز استقلال این کشور از سلطه استعماری انگلستان به ۱۶ سپتامبر موکول شد.

نظر شما