شناسهٔ خبر: 68434296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو همه فرصت‌ها برای مبادله اسرا را از بین می‌برد

تهران – ایرنا – انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کرد که تصویب ماندن ارتش رژیم اشغالگر در محور صلاح‌الدین نشان می‌دهد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از هیچ فرصتی برای به شکست کشاندن فرصت توافق درباره آزادی اسرای صهیونیست فروگذار نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه مصری الشروق، انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو هر روز به طور عملی برای ایجاد مانع در راه بازگشت اسرا، گام برمی‌دارد.

این در حالی است که اخیرا روزنامه هاآرتص به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد که اعضای شورای امنیتی سیاسی رژیم صهیونیستی، به اصرار بر ماندن نظامیان این رژیم در محور صلاح‌الدین در چارچوب توافق احتمالی برای آزادی اسرا رأی داد.

مقامات صهیونیست اعلام کردند که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این جلسه، به پیشنهاد مذکور رأی منفی داده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست ادعا کرده بود دلیل حمله هفتم اکتبر، عدم کنترل این رژیم بر محور صلاح‌الدین در مرز بین نوار غزه با مصر بوده است.

هفته گذشته نیز خانواده‌های اسرای صهیونیست، نتانیاهو را به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه از طریق تعیین شرط حفظ کنترل نظامیان این رژیم بر محور صلاح‌الدین بین نوار غزه و مصر متهم کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کردند: هنوز امکان نجات دادن اسرا، وجود دارد و ما مذاکرات قاهره را آخرین فرصت برای این کار می دانیم.

آنها افزودند: نتانیاهو، به طور هدفمند و برنامه ریزی شده ای در حال کارشکنی در مسیر توافق درباره تبادل اسرا است و براساس منافع خودش رفتار می‌کند.

خانواده اسرای صهیونیست با درخواست از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند برای به نتیجه رسیدن توافق درباره تبادل اسرا در هفته جاری، نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در پایان خاطرنشان کردند: نظامیان ما می‌توانند به محور صلاح‌الدین بازگردند. اما این امر، باید پس از آزادی اسرا، صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

نظر شما