شناسهٔ خبر: 68433189 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نتایج کنکور ۱۴۰۳ امشب منتشر می‌شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، از انتشار کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امشب و حداکثر دقایق اولیه بامداد فردا، ۱۰ شهریورماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالرسول پورعباس بعدازظهر جمعه در نشست خبری افزود: کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از فردا، دهم شهریورماه منتشر خواهد شد و شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، جزئیات کارنامه اعلام رتبه خود را مشاهده کنند.

وی زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور امسال را هفته آینده اعلام کرد و گفت:‌ داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش نسبت به انتخاب رشته‌های مورد علاقه خود و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

اولین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.

نوبت دوم آزمون سراسری امسال قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد و به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ موکول شد و در نوبت دوم این آزمون نیز طی روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نظر شما