شناسهٔ خبر: 68432205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی ضد صهیونیستی «جمعه خشم» در تبریز برگزار شد

تبریز-ایرنا- مردم تبریز پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی «جمعه خشم» از جنایت های رژیم اسرائیل غاصب اعلام انزجار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، راهپیمایی کنندگان تبریز در مسیر مصلای امام خمینی تا میدان ساعت این شهر با سردادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، "اسرائیل نابود است فلسطین پیروز است"، "خیبر خیبر یا صهیون" و " یا ایها المسلمین اتحدو اتحدو" ضمن حمایت از مقاومت مردم ستم دیده غزه در برابر حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی، خشم و انزجار خود را از کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه توسط این رژیم ناپاک اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پایان این راهپیمایی گفت: کشتار مردم بی دفاع و مطلوم غره و ترور شخصیت های مبارز فلسطینی نشانه ای آشکار از زبونی رژیم غاصب صهیونیستی است.

حجت الاسلام احمد مطهری اصل اظهار کرد: حمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزات فلسطینی ها علیه رژیم متخاصم و کودک کش اسرائیل رسالت و وظیفه مهم دینی، انسانی و اسلامی هر مسلمان و بلکه غیرمسلمان است و در این زمینه نباید تردید کرد.

وی حمایت از مردم ستمدیده و رنج کشیده فلسطین را حمایت از امام حسین(ع)، پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار و راه راستین قرآن کریم قلمداد و اظهار کرد: مردم آگاه و بیدار تبریز همواره در این زمینه ها جزو پیشگامان هستند و امروز نیز با حضور خود در این راهپیمایی از مردم غزه حمایت کرده و از جنایت های مکرر رژیم کودک کش اسرائیل ابراز انزجار می کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل گفت: این رژیم سفاک با پشتیبانی آمریکا و تعدادی از کشورهای به ظاهر مسلمان منطقه تلاش های بسیاری کرد تا خود را مدافع و عمل کننده به حقوق بشر نشان دهد، اما جنگ غزه خوی واقعی این غده سرطانی را برای جهانیان آشکار ساخت.

وی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را مانعی بزرگ بر سر راه تطهیر رژیم صهیونیستی دانست و ادامه داد: تمام نقشه های این رژیم با همراهی آمریکا در منطقه نقش بر آب شده است و حمایت های روزانه از مردم غزه در اروپا و آمریکا که شاید با نظام اسلامی ما هم موافق نباشند، گویای بسیاری از واقعیات است.

حجت الاسلام مطهری اصل کشتار مردم غزه را امری بسیار نادر در معادلات سیاسی و نظامی جهان برشمرد و گفت: این در حالی است که تنها خواسته به حق و مهم حماس دست برداشتن رژیم اسرائیل از تجاوز و زورگویی به مردم غزه است.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، از ابتدای جنگ علیه نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰۲ فلسطینی شهید و ۹۳ هزار و ۸۵۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طی حدود ۱۱ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

نظر شما