شناسهٔ خبر: 68431674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بلومبرگ بر اساس یک نظرسنجی اعلام کرد

پیشتازی هریس از ترامپ در ایالت‌های کلیدی

ایراندخت آذر شکیب

نظرسنجی پایگاه خبری بلومبرگ/مورنینگ کانسالت (Bloomberg News/ Morning Consult) که در سراسر ایالت‌های کلیدی پس از برگزاری اخیر نشست کنوانسیون ملی دموکرات‌ها انجام شد، نشان داد که هریس از ترامپ در مسائل کلیدی اقتصادی جلوتر است و توانسته خود را به عنوان قابل اعتمادتر از رقیب جمهوری خواهش در محافظت از آزادی‌های شخصی نشان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که کامالا هریس کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴، موفق شده تا ۲ درصد در میان رای دهندگان در ۷ ایالت کلیدی از دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان جلوتر باشد.

برخلاف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هریس فرصت‌های جدیدی را برای پیروزی در کالج انتخاباتی ایالت‌های جنوبی و کلیدی این کشور مانند جورجیا و نوادا دارد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، از زمانی که هریس در صدر جدول قرار گرفته، برداشت رای‌دهندگان ایالت های کلیدی از اقتصاد به‌ طور چشمگیری بهبود نیافته است. اکثر رای دهندگان همچنان می‌گویند که در دوران ترامپ وضعیت بهتری داشتند.

همچنین مشخص شد که میزان اعتماد به هریس در میان رای دهندگان در ایالت‌های کلیدی درباره حفاظت از آزادی شخصی پنج درصد بیش از ترامپ است.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ اوت و از ۴۹۶۲ رای دهنده انجام شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۴ درصد از حامیان هریس می‌گویند که انتظار دارند او برنده شود، در حالی که ۷۹ درصد از رای دهندگان ترامپ همین را برای نامزد خود پیش بینی می‌کنند.

ترامپ بارها ادعا کرده که در همه یا اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است، حتی با وجود تغییر در نظرسنجی‌های ملی این نظر را می‌دهد. اما کارازار انتخاباتی او به طور فزاینده‌ای استدلال می‌کند که نظرسنجی‌ها در گذشته درباره ترامپ اشتباه کرده‌اند و دوباره هم اشتباه خواهند کرد.

در نظرسنجی بلومبرگ/مورنینگ کانسالت مشخص شد حدود ۳۰ درصد از رای دهندگان ایالت‌های کلیدی می‌گویند که انتخاب « تیم والتس» فرماندار مینه سوتا از سوی هریس به عنوان معاونش، باعث شد تا احتمال بیشتری برای رای دادن به او فراهم شود، در حالی که تنها ۲۳ درصد از رای دهندگان این ایالت‌ها اعلام کردند که انتخاب سناتور «جی.دی ونس» توسط ترامپ به عنوان معاونش باعث می‌شود تا آنها به ترامپ رای بدهند.

رای دهندگان ایالت‌های کلیدی آمریکا به احتمال زیاد والتس را از نظر ذهنی مناسب‌تر، صادقتر و دلسوزتر از ونس می‌دانند.

انتهای پیام

نظر شما