شناسهٔ خبر: 68431513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روند تأسیس آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر شتاب گیرد

امام جمعه بوشهر با اشاره به ناترازی در حوزه تولید و مصرف آب و برق و با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف گفت: به روند تأسیس آب‌شیرین‌کن‌ها در استان شتاب بیشتری داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت اظهار داشت: مسئولیت یک امانت از ناحیه خداوند متعال و مردم است و شکرانه این مقام‌ها صادقانه خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه مسئولان نباید به این پست و مقام‌ها دل ببندند گفت: دولت در مدت اندک 4 ساله با کوشش و تلاش جهادی کارهای بزرگ در خدمت به انقلاب و مردم انجام دهند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت فوق‌العاده بالا در ابعاد منابع طبیعی، نفت، گاز، معادن، موقعیت مناسب جغرافیایی و منابع انسانی توانمند است گفت: یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و هیئت دولت دقت در انتخاب همکاران بود که این همکاران دارای، ایمان به خدا، انقلابی، جوان و متعهد باشند.

عضو مجمع خبرگان رهبری، متعهد، پرانگیزه، جوان، اهل کار و ارائه خدمت صادقانه به مردم را از دیگر ویژگی‌های انتخاب مسئولان دانست و تصریح کرد: کارهایی که انجام می‌شود باید بر حسب دانش، پژوهش، دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین باشد و از انجام کارهای سطحی و بدون دانش پرهیز شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید حضور مستمر در میان مردم داشت اضافه کرد: خدمت به مردم وقتی محقق می‌شود که مسئولان در میان مردم حضور میدانی داشته و مستقیم با مردم در ارتباط باشند تا مشکلات مردم را درک کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، عدالت پیشه را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور و هیئت دولت نام برد و خاطرنشان کرد: پیوست عدالت در تمام کارهای دولت‌مردان باید روشن باشد و نباید نسبت به قوم، دوست و منطقه‌ای آن چنان باشد که خدای نکرده حق کسی ضایع شود.

صفایی بوشهری، رعایت اولویت‌ها را از دیگر موارد اعلام و تأکید کرد: مقام معظم رهبری مسئله اصلی را توجه به حل مشکل معیشت مردم اعلام کردند و باید با تلاش و کوشش به این مهم رسیدگی جدی شود.

وی با بیان اینکه دولت باید حل مشکلات اقتصادی را جدی بگیرد اضافه کرد: وعده‌های داده شده به مردم از جمله حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در اولویت برنامه‌های دولت چهاردهم قرار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تأکید بر جدی گرفتن مسئله نرخ رشد جمعیت تصریح کرد: برای رشد جمعیت برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه بوشهر، توجه به معنویت، اخلاق، فرهنگ دینی اعضای دولت را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: هراس نداشتن مسئولان از دشمن از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری بود، اگر رژیم صهیونیستی توان داشت تاکنون غزه را اشغال کرده بود و اگر آمریکا توان داشت مشکلات خودش را حل می‌کرد، با خدا بودن پیروزی و اقتدار ملی و فراملی به همراه دارد.

عضو مجمع خبرگان رهبری، اعمال نظام حکمرانی در عرصه مدیریت فضای مجازی را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم ذکر کرد و افزود: در افزایش تولید که کلید رشد اقتصادی است توجه ویژه شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، بیان کرد: از رئیس جمهور و هیئت دولت تقاضا می‌شود کلام مقام معظم رهبری سرلوحه کارها و فعالیت‌ها قرار گرفته شود چراکه مردم با این امور شما را محاسبه و قضاوت می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا علیه‌السلام و گرامیداشت سالروز شهادت رئیس علی دلوار سردار بزرگ مبارزه با استعمار گفت: روحیه مقاومت و دیانت در استان بوشهر از دیرباز نهادینه شده که سبب اعتلای نام این استان بر اساس مکتب امام حسین علیه‌السلام در تاریخ شده است.

صفایی بوشهری، با گرامیداشت روز پدافند هوایی ارتش نقش این نیرو در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی را مورد ستایش قرار داد و اضافه کرد: پدافند هوایی ارتش یک نیروی دانش‌بنیان، قوی در عرصه رصد میدانی، رهگیری و انهدام سیستم‌هایی است که بخواهد به این کشور لطمه وارد کند، اقتدار پدافند هوایی ارتش که روز افزون است منشا خدمات زیادی بوده که خدمات این نیرو در فضای ملی و استانی درخور تحسین و قدردانی است.

وی در ادامه از موکب‌داران اربعین حسینی در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین در خاک عراق قدردانی کرد و افزود: همچنین از کشور عزیز و بزرگوار عراق که این چنین حماسه آفریدند و میزبان عزاداران حسینی بودند قدردانی می‌‌شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اخیراً در فضای فلسطین اشغالی، اشغالگران قدس قرآن کریم را به آتش کشیدند که دل هر انسان متدین را به درد آورد، اینقدر انسان باید منحرف، جانی باشد که با قرآن کتاب آسمانی برخورد کند، اعمال آنها نشان می‌دهد که شما با قرآن، اسلام، مسلمین مشکل دارید، و با آتش زدن قرآن مقابله با خدا کرده‌اید و به‌زودی خداوند متعال عذاب الیم نصیب شما می‌کند.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از مسئولان استان از جمله استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: مسئولان در هفته دولت پروژه‌های بسیاری را افتتاح و یا کلنگ‌زنی کردند که جای تقدیر و سپاس دارد.

عضو مجمع خبرگان رهبری، با اشاره به وضعیت آب و برق استان بوشهر گفت: اکنون شرایط ناترازی در حوزه آب و برق وجود دارد، و بر اساس سند چشم‌انداز آب استان بوشهر با تلاش و کوشش مسئولان آب‌شیرین‌کن‌های متعددی در استان بوشهر افتتاح شده که لازم است روند تأسیس آب‌شیرین‌کن‌ها در استان شتاب بیشتری داده شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، باتأکید بر توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اضافه کرد: اگر صرفه‌جویی نشود قطعاً این قطعی‌ها افزایش می‌یابد که باید صرفه‌جویی در دستور کار همگان قرار گرفته شود تا ان‌شاء‌الله این چالش برداشته شود.

انتهای پیام/190

برچسب‌ها:

نظر شما