شناسهٔ خبر: 68431297 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

جعفرپور: سپاهان هم هوادار ثروتمند دارد

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: پیشکسون تیم فوتبال سپاهان می‌گوید تیم‌های ایرانی با قوانین سختگیرانه سقف بودجه مقابل تیم‌های آسیایی تحقیر خواهند شد.به گزارش "ورزش‌سه"، بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره قانون سقف قرادادهای تیم‌های لیگ برتر و درخواست تیم‌های آسیایی برای افزایش این سقف در گفتگویی با خبرنگار ما اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت: برای اینکه فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم باید بهترین‌ها را به کار بگیریم و برای به‌کار گرفتن بهترین‌ها لازم است آزادی انتخاب و آزادی عمل داشته باشیم و این آزادی مستلزم هزینه کردن است؛ با قوانین محدودکننده‌ای مثل قانون سقف قراردادها ما خودمان را مضحکه و زنگ تفریح‌ تیم‌های آسیا می‌کنیم.

مهدی جعفرپور پیرامون قانون سقف قراردادهای بازیکنان تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: من اصلا هدف از قانون سقف قراردادها را متوجه نمی‌شوم. ما اگر بخواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم، باید همه چیز فوتبال‌مان حرفه‌ای باشد و در وهله اول، نخستین چیزی که این حرفه‌ای‌گری را زیر سوال می‌برد قانون سقف قراردادها است. حرفه‌ای بودن که سقف ندارد.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که کشورهای همسایه ایران برای فوتبال می‌کنند افزود: این قانون سقف قراردادها مثل این است که بگوییم عربستان سقفی برای قراردادهای لیگش مشخص کند تا دیگر تیم‌ها نتوانند برای بازیکنی مثل رونالدو آنچنان هزینه کنند در حالی که این کار و این هزینه‌ها به رشد فوتبال عربستان کمک کرده و می‌کند و فوتبال عربستان را گام به گام به حرفه‌ای‌تر شدن پیش می‌برد. بنابراین وقتی حرف از حرفه‌ای شدن پیش می‌آید دیگر سقفی وجود ندارد.
مدافع سابق سپاهان ادامه داد: شاید ما معنای حرفه‌ای را درست متوجه نشده‌ایم؛ کسانی که قانون سقف قراردادها را گذاشته و با آن موافقند بیایند توضیح دهند که حرفه‌ای‌گری یعنی چه؟ پیشرفت یعنی چه؟ رشد، بهتر شدن، بروز شدن چه معنایی دارد.


وی با بیان اینکه بهترین بودن مستلزم هزینه است افزود: بروز بودن، بهترین بودن و به طور خلاصه حرفه‌ای بودن مستلزم هزینه‌ کردن است. وقتی شما بخواهید بهترین باشید، نخستین گام این است که برندها و بهترین‌ها را به خدمت بگیرید.

جعفرپور به حضور رونالدو در تیم النصر عربستان اشاره کرد و ادامه داد: در هر زمینه‌ای این موضوع مصداق دارد. برای به خدمت گرفتن بهترین‌ها شما نیاز دارید که بتوانید آزادانه عمل کنید. اگر بخواهید تبلیغ هم بکنید باید از لحاظ اقتصادی بتوانید آزادی عمل داشته باشید. تبلیغ کردن مگر جز این است شما با انتخاب بهترین بازیکنان، بهترین بودن خودتان را به فوتبال حرفه‌ای اثبات کنید؟ مثل النصر که رونالدو را با چنان هزینه‌ای به خدمت گرفت و با این کار نام کشور خود را به گوش دنیا رساند و توجه‌ها را به فوتبال عربستان جلب کرد.

وی با اشاره به پیوستن انزوزی به سپاهان ادامه داد: پیوستن کسی مثل انزوزی به سپاهان هم در راستای همین موضوع است. حضور حرفه‌ای‌ها و بهترین‌ها در فوتبال ایران باعث پیشرفت فوتبال و جلب توجه دنیا به فوتبال ایران خواهد شد.

بازیکن سابق تیم سپاهان در ارتباط با مخالفت پرسپولیس با افزایش سقف قراردادهای تیم‌های آسیایی ایران خاطرنشان کرد: این محدودیتی که تیم‌های ایرانی دارند، در برابر آن‌ هزینه‌هایی که رقبای آن‌ها برای فوتبال‌شان می‌کنند اصلا آبروریزی است و من نمی‌فهمم چرا یک باشگاه که خود باید به دنبال آزادی انتخاب و آزادی عمل در جذب بازیکنان حرفه‌ای باشد، به این محدودیت دامن می‌زند در صورتیکه باشگاهی که نماینده ایران در آسیاست باید به هر طریقی شده، سطح فنی خود را افزایش دهد تا بتواند افتخارآفرینی کند.

وی ادامه داد: یک زمانی تیم پاس تهران قهرمان آسیا شد اما حالا کسی از پاس تهران خبر دارد؟ حرفه‌ای‌گری یعنی حرکت رو به جلو و همین قوانین من‌درآوردی است که نمی‌گذارد ما در سطوح بین‌المللی نتیجه بگیریم و پیشرفت کنیم چون بروز نیستیم و با این شرایط نه تنها نتیجه نمی‌گیریم بلکه خود را مضحکه و زنگ تفریح آسیا می‌کنیم و بر می‌گردیم.

جعفرپور درارتباط با دلیل اینکه تیم‌های آسیایی لیگ، قانون سقف قراردادها را دور می‌زنند اما سپاهان این کار را نمی‌کند تصریح کرد: سپاهان چنین کاری نمی‌کند زیرا یک تیم اصولی، منظم و دارای چهارچوبی تعریف شده و با نظارت است. به همین دلیل دست به چنین کارهایی نمی‌زند. مگر سپاهان کم هوادار دارد؟ اتفاقا سپاهان هوادار ثروتمند هم زیاد دارد اما احتیاجی به این ندارد که اعتبار خود را با کارهایی مثل اینکه هوادار کمک مالی کند زیر سوال ببرد. همین طبق اصول حرکت کردن و تمکین از قانون خودش یک روی حرفه‌ای بودن است اما از آن سو قوانین دست و پاگیر مانعی بر سر راه حرفه‌ای‌گری است.

برچسب‌ها:

نظر شما