شناسهٔ خبر: 68429809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد

استمرار برگزاری رویدادهای آموزشی با محوریت معرفی و عرضه صنایع دستی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس از استمرار برگزاری رویدادهای آموزشی با محوریت معرفی و عرضه صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: این رویدادهای آموزشی در اماکن تاریخی، گردشگری و خانه‌های صنایع دستی در سطع استان فارس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدید از نخستین رویداد ورک‌شاپ دست بافت‌ها در ارگ کریمخانی شیراز اظهار کرد: این ورک‌شاپ تخصصی یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن چنین رویدادهای تخصصی بر لزوم استمرار این دست برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: خوشبختانه استقبال عموم مردم از این رویدادهای آموزشی تخصصی بسیار گسترده و چشمگیر بوده است که این موضوع نشان از علاقه‌مندی آنها به مباحث صنایع دستی و میراث فرهنگی این مرز و بوم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز فرصت طلایی برای استان فارس است. چرا که در جریان این رویداد با برگزاری پیش رویدادها و برنامه‌های آموزشی تخصصی میراث ملموس و ناملموس این استان به صورت تخصصی به عموم مردم معرفی می‌شود.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰ رویداد تخصصی آموزشی با محوریت معرفی صنایع دستی و میراث فرهنگی در سطح استان برگزار شده است و این روند همچنان تا نیمه دوم آبان ماه و همزمان با برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری این رویدادها با هدف آشناسازی و تأکید بیشتر بر مباحث حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، هنرهای سنتی و صنایع دستی استان است.

به گزارش ایمنا، نخستین ورک‌شاپ صنایع دستی با هدف معرفی دست بافت‌های استان فارس پنج شنبه گذشته در ارگ کریم خان شیراز و با حضور بیش از ۱۰ نفر از هنرمندان فارسی برگزار شد که در این ورک‌شاپ علاقمندان با مراحل صفر تا صد تولید محصولات متنوع دست بافت‌های استان از نخ‌ریسی تا تولید محصول آشنا شدند.

نظر شما