شناسهٔ خبر: 68429479 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت برای ارائه خدمات سرویس مدارس ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

مرتضی ضامنی درباره آخرین وضعیت سرویس مدارس دانش آموزی گفت: قرار بود دانش آموزانی که از ثبت نام برای سرویس مدارس جامانده‌اند تا دهم شهریور ماه برای ثبت نام اقدام کنند. در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از والدین درخواست خود را مبنی بر تقاضای استفاده از سرویس مدرسه در سال تحصیلی پیش رو در سامانه ثبت کرده اند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت نیز ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند که در فرآیند سرویس مدرسه سال تحصیلی آینده خدمات ارائه دهند. البته ثبت نام از رانندگان همچنان ادامه دارد و در حال ثبت نام هستند. استعلامات از رانندگان در حال انجام است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: این استعلامات هم نسبت به شخص راننده و هم درباره خودرو راننده است و تمام این استعلامات انجام خواهد شد. فضایی هم ایجاد شده برای مجموعه مسافربرهای اینترنتی و برای آن‌ها هم بعد از ثبت نام فرآیند استعلام نیز برای این رانندگان انجام خواهد شد.

ضامنی در پاسخ به این که آیا مدارس می‌توانند با رانندگان خودرو برای سرویس مدارس قرارداد امضا کنند، گفت: طبق آیین نامه مدارس نمی‌توانند در این زمینه به طور جداگانه ورود کنند و قرارداد با رانندگان منعقد کنند و این یک کار غیرقانونی است و تقاضا و درخواست ما از مدارس این بود که نسبت به این کار غیرقانونی اقدام نکنند و به حوزه فعالیت خودشان که آموزش و تربیت دانش آموزان بپردازند.

وی با بیان اینکه از مدارس خواسته شده تا موضوع سرویس مدارس را به شهرداری‌ها بسپارند تا به درستی انجام شود، گفت: قیمت سرویس مدارس در شورای اسلامی هر شهر مصوب شده و تایید آن نیز انجام شده است بعد از اینکه فرمانداری شهر مربوطه قیمت را تصویب کرد آن هزینه تعیین، قیمت قانونی است که باید اعمال شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره برچسب شناسایی سرویس مدارس گفت: حتما از طریق سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای رانندگان مجاز یک برچسب شناسایی در نظر گرفته می‌شود که این برچسب در جلوی خودرو نصب شده و مجهز به یک QR کد امنیتی است که با اسکن آن تمام اطلاعات راننده در اختیار والدین قرار می‌گیرد و مشخصات آن را هم پلیس راهور و هم والدین می‌توانند احصا کنند.

ضامنی خاطرنشان کرد: همچنین از یک اپلیکیشن نیز در روزهای آینده رونمایی خواهد شد که این اپلیکیشن در اختیار والدین قرار خواهد گرفت و والدین می‌توانند از طریق آن بر آمد و شد فرزندان‌شان نظارت داشته باشند و همچنین یک نظرسنجی نیز در این اپ دیده شده است که والدین می‌توانند بر عملکرد رانندگان نظارت داشته باشند و به صورت دوره‌ای اعلام نظر کنند. این بهترین نوع نظارت است که می‌توانیم ما بر فرآیند اجرایی رانندگان سرویس مدارس داشته باشیم.

وی ادامه داد: به این معنی که والدین اگر شکایتی داشته باشند می‌توانند از طریق این اپ اعلام کنند و همچنین می‌توانند نسبت به رفتار و عملکرد راننده امتیاز بدهند چراکه عملکرد رانندگان به صورت دوره‌ای پایش شده و امتیازبندی می‌شوند و رانندگانی که رضایتمندی والدین از آن‌ها کمتر باشد و یا دارای تخلف باشند قاعدتا حذف شده و فرد جدیدی جایگزین آن خواهد شد.

نظر شما