شناسهٔ خبر: 68428644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۱ هزار زائر افغانستانی وارد مرز دوغارون خراسان‌رضوی شدند

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: افزون بر ۴۱ هزار زائر افغانستانی کربلا و عتبات عالیات برای شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی شیردل روز جمعه در حاشیه بازدید از موکب ویژه اربعین در مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران از شهرهای "کابل، هرات، غزنی، هیلمند، قندهار و دایکندی " هستند.

وی اظهار کرد: این تعداد زائر کشور همسایه از تاریخ ۳۰ مرداد تاکنون از طریق معبر زمینی دوغارون وارد کشورمان شده‌اند.

فرماندار تایباد ادامه داد: امسال برای دومین سال برای جابه جایی زائران افغانستانی به سمت مرزهای خروجی از ناوگان حمل و نقل افغانستان نیز استفاده شده است.

۴۱ هزار زائر افغانستانی وارد مرز دوغارون خراسان‌رضوی شدند

شیردل بیان کرد: ۶۰ درصد زائران افغانستانی کشور عراق با ناوگان حمل و نقل ایرانی و ۴۰ درصد دیگر با اتوبوس های افغانستانی راهی مرزهای مهران و چذابه شده‌اند.

وی افزود: امسال موکب ویژه اربعین در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در دوغارون برپا شده که در آن برنامه های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر به زائران افغانستانی ارائه می شود.

فرماندار تایباد گفت: افزون بر ۲۵۰ نفر از نیروهای مردمی و گروه های جهادی به زائران افغانستانی کربلا در دوغارون خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اتباع افغانستان برای شرکت در آیین عزاداری پایان ماه های محرم و صفر، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما