شناسهٔ خبر: 68428563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایلنا گزارش می دهد؛

استاندار جدید گلستان منطقه آزاد اینچه برون را به نتیجه برساند

ایلنا گزارش می دهد؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پس از بررسی‌های لازم در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون موافقت کرد. اما متاسفانه بعد از ۳ سال این منطقه آزاد هنوز زیرساخت مناسبی ندارد و سرمایه گذاران از این وضعیت ناراضی هستند‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، با موافقعت ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در استان موجی از خوشحالی در بین مردم و بخش خصوصی ایجاد شده بود. اما متاسفانه بعد از گذشته بیش از ۳ سال هنوز این منطقه آزاد زیر ساخت مناسبی ندارد و روند پیشرفت آن با سرعت بسیار کند انجام می گیرد و این شرایط باعث گلایه بخش خصوصی شده است.

گلستان یک استان صنعتی نیست و کشاورزی است و بیکاری در استان و مخصوصا در بین جوانان زیاد است. اگر دولت جدید  می خواهد که در استان بخشی از مشکل بیکاری جوانان را حل کند باید منطقه آزاد اینجه برون را هر چه سریعتر راه اندازی کند.

استاندار جدید  بزودی معرفی می شود که اگر می خواهد استان پیشرفت کند و بخشی از مشکل بیکاری را حل کند راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون بهترین ایده است. با ایجاد این منطقه آزاد هزاران فرصت شغلی نیز برای جوانان این استان شمالی ایجاد خواهد کرد.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون، بستری مناسب برای توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای آسیای میانه است. استاندار جدید می تواند با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده  سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب کند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: راه آهن نقطه عطف توسعه اینچه برون است و راه آهن استان در مدت ۸ سال  اخیر و به رغم تصویب منطقه آزاد اینچه برون هیچ کارکردی در توسعه ریلی این منطقه نداشته است.

سعید صفوی افزود: فقدان زیر ساخت مناسب در اینچه برون تجار را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. فقدان سازگاری و  همکاری بین دستگاه های اجرایی موجب شده  تا سرمایه گذاران هم  برای اجرای طرح های مورد نظر خود در این منطقه با چالش های زیادی روبرو شود.

وی اظهار کرد: با همه مدیران روابط خوبی داریم اما به هنگام کار و توسعه بخش خصوصی با هیچ‌ مدیری تعارف نداریم. چنانچه بخش دولتی امکان توسعه ریلی و دیگر امکانات را در این منطقه ندارد، تفویض اختیار کنند تا بتوان از این پتانسیل استفاده بهینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: دولت با بخش خصوصی روبرو است که خودش همواره پای کار  است و تمامی ‌پستی و بلندی های اقتصادی را می بیند. این منطقه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دارد اما به دلیل وجود برخی نامهربانی ها به این منطقه امکان توسعه را از دست داده است.

وی گفت: رسانه ها به عنوان بازوان  توانمند نقش بسیار مهمی در شناسایی چالش ها و کمبود های این منطقه و اطلاع رسانی آن به مدیران دارند. برخی مدیران مرتبط با منطقه اینچه برون به رغم دعوت در این جلسه حضور پیدا نکردند.

وی بیان کرد: کریدور مهم و استراتژیک شمال به جنوب در شاخه شرقی دریای خزر از اینچه برون می گذرد و تعلل در ایجاد زیرساخت ها مزیت ها را می سوزاند.

انتهای پیام/

نظر شما