شناسهٔ خبر: 68428249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طفل ۱۴ ماهه زنجانی به طور معجزه آسایی از غرق شدگی نجات یافت

زنجان- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طفل ۱۴ ماهه که بر اثر سقوط در یک استخر باغ شخصی دچار غرق شدگی بود پس از ۴۰ دقیقه احیای قلبی و رویوی به طور معجزه آسایی به زندگی بازگشت.

صاحب‌خبر -

داریوش تقی‌لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شامگاه گذشته یک شهروند زنجانی طفل ۱۴ ماهه خود را که بر اثر سقوط در استخر باغ شخصی فاقد علائم حیاتی بود به پایگاه اورژانس سهند زنجان منتقل کرد.

وی اضافه کرد: این کودک برای عملیات سی پی آر به بیمارستان ولی عصر (عج) منتقل شد.

این مسوول ادامه داد: با توجه به نبود علائم حیاتی ابتدا فوت این طفل مشخص شد اما عملیات احیای قلبی -ریوی به مدت ۴۰ دقیقه در محل انجام گرفت تا اینکه تلاش ها به ثمر نشست و او به زندگی بازگشت.

این مسوول با تاکید بر اینکه والدین باید همواره به فرزندان خود توجه کنند، خاطر نشان کرد: در مواقعی غفلت از این موضوع یک عمر پشیمانی به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان است.

تقی‌لو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، افزود: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده ای استان به میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده رسیده است.

نظر شما